سبقت پسران از دختران زنجانی برای ولادت


سبقت پسران از دختران زنجانی برای ولادت

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان گفت: از تعداد متولدان امسال 3527 پسر و 3108 دختر متولد شده است.

سیدعلی شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به منظور توجه به سیاست‌های جمعیتی اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری، برنامه‌ریزی‌های استانی و کشوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به ثبت ۶۶۳۵ واقعه ولادت در استان زنجان طی پنج ماهه سال‌جاری، افزود: نرخ ثبت ولادت در استان ۱۴.۵ درصد است، در حالی که این آمار در کشور ۱۴.۱ درصد ثبت شده است.

این مسئول ادامه داد: از تعداد متولدان امسال ۳۵۲۷ پسر و ۳۱۰۸ دختر متولد شده است که از این تعداد ۴۳۰۰ ولادت در شهرها و ۲۲۸۸ ولادت در روستاها ثبت شده است.

شفیعی با اشاره به ثبت ۲۷۲۲ واقعه وفات با نرخ ۶ درصد در استان زنجان، گفت: ۳۹۶۹ ازدواج در پنج ماهه اول امسال به ثبت رسیده که نرخ آن در استان ۸.۷ و در کشور ۸.۱ است.

مدیرکل ثبت‌احوال استان زنجان با اشاره به ثبت ۹۶۸ واقعه طلاق طی پنج ماهه امسال، یادآور شد: نرخ ثبت واقعه طلاق در استان و کشور ۲.۱ است که در این بخش استان و کشور درصد یکسانی را ثبت‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار نرخ رشد جمعیت استان روند کاهشی دارد که باید با برنامه‌ریزی دقیق مقابل کاهش جمعیت گرفته شود و با توجه به فرمایشات صریح مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت در کشور باید این امر فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !