برای تامین آب شرب اصفهان در پاییز مشکلی نداریم


برای تامین آب شرب اصفهان در پاییز مشکلی نداریم

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با اشاره به اینکه در مهر ماه هیچ چاهی در مدار نخواهد بود، گفت: با توجه به شرایط کنونی سد زاینده رود پیش بینی می شود برای تامین آب شرب اصفهان در پاییز و زمستان پیش رو مشکلی نداشته باشیم.

ناصر اکبری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به کاهش دمای هوا و از مدار شدن برخی چاه ها برای تامین آب شرب، اظهار کرد: دمای هوا در ابتدای شهریور ماه بین ۳۸ تا ۴۰ درجه بود که در این شرایط تمام منابع محلی آب اصفهان بزرگ در مدار بود، اما به مرور با کاهش دمای هوا استفاده از منابع آب محلی به مرور کمتر شد و با تداوم روند کاهشی دمای هوا، پیش بینی می شود در مهر ماه هیچ چاهی دیگر در مدار نخواهد بود.

وی افزود: در روزهای گرم تابستان طی ماه های تیر و مرداد حدود ۸ تا ۱۰ درصد نیاز آب شرب اصفهان به صورت اختلاط از چاه ها تامین می شد که اکنون به حدود ۲ درصد رسیده است.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان یادآور شد: هم اکنون مصرف آب اصفهان بزرگ با ۲ درصد کاهش نسبت به ابتدای شهریور ماه، به حدود ۱۱ تا ۱۱.۵ مترمکعب بر ثانیه رسیده است.

وی توضیح داد: در ماه های تیر و مرداد نیاز آبی اصفهان ۱۵.۵ مترمکعب بر ثانیه بود که شرایط را با تامین ۱۳.۵ مترمکعب بر ثانیه آب مدیریت کردیم که با کاهش دمای هوا مصرف آب اصفهان به حدود ۱۱.۵ مترمکعب کاهش یافته است.

اکبری درباره ذخیره سد زاینده رود و پیش بینی بارش های نامناسب در سال آبی جاری و برخی نگرانی ها برای تامین آب شرب، اظهار کرد: در برنامه منابع و مصارف آب، به گونه ای پیش بینی شده که تا پایان شهریور ماه حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود باقی بماند که بخشی از آن برای پایداری سد و بخشی برای مصارف شرب است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی سد زاینده رود پیش بینی می شود برای تامین آب شرب اصفهان در پاییز و زمستان پیش رو مشکلی نداشته باشیم.

معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در خصوص به روزرسانی سامانه تله متری در اصفهان، گفت: در حال حاضر سیستم تله متری سامانه آبرسانی اصفهان کامل شده است و به طور قطع اگر چنین سیستمی نبود، توزیع و تقسیم متناسب و عادلانه آب نداشتیم، بنابراین همچنان به دنبال توسعه این سامانه هستیم و اکنون به دنبال توسعه شهرهای زیرمجموعه سامانه برای رضایت بیشتر شهروندان هستیم.

وی تصریح کرد: در سال ۹۹ بروزرسانی سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی بازسازی و بروزرسانی تله متری شیرخانه نجف آباد، اتوماسیون صنعتی ایستگاه پمپاژ مبارکه در تصفیه خانه باباشیخعلی، بروزرسانی تله متری ایستگاه های مبارکه، ایستگاه های ورزنه، ایستگاه های خمینی شهر و بروزرسانی تله متری ایستگاه های نجف آباد انجام می شود.

اکبری با بیان اینکه محدودیت منابع آب، کاهش بارندگی و لزوم پاسخگویی به نیاز مشترکان و چالش های مدیریت منابع آب از جمله عوامل اجرای سیستم تله متری در تاسیسات آبرسانی به شمار می آید، خاطرنشان کرد: به منظور به حداقل رساندن هدر رفت آب و کاهش هزینه های مالی، بسیار مهم است که تاسیسات آبرسانی به گونه ای حفاظت و نگهداری شود تا آب شرب شهرها و روستاها با حداقل هزینه تامین شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج