مانور مشترک پدافند غیرعامل خطوط لوله و مخابرات و پخش منطقه تهران برگزار شد


مانور مشترک پدافند غیرعامل خطوط لوله و مخابرات و پخش منطقه تهران برگزار شد

مانور مشترک پدافند غیرعامل خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران با هدف ارزیابی توان عملیاتی در شرایط اضطراری در محوطه بارگیری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه تهران، رضا ثقفی، رئیس آتش‌نشانی منطقه تهران با اعلام این خبر گفت: در این مانور فرضی توانایی دستگاه‌های مشارکت‌کننده در مهار آتش در محوطه پخش به‌منظور مقابله با تهدیدات نرم و عملیات خرابکارانه متخاصم ارزیابی شد.

وی همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از اجرای این نوع مانورها در پدافند غیرعامل، دشمن‌شناسی است، سعی شد با برگزاری این دست عملیات‌های فرضی آسیب‌ها را به حداقل ممکن برسانیم که در این مانور افزون بر منطقه، شرکت پخش و پالایشگاه تهران نیز برای مهار عملیات خرابکاری حضور داشتند و به کمک آمدند.

رئیس آتش‌نشانی خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه تهران تأکید کرد: در این عملیات بلافاصله سوخت‌رسانی قطع و نیروهای آتش‌نشانی اقدام‌های لازم را برای ایزوله‌سازی محیط به کار بستند.

ثقفی با اشاره به اینکه در ارزیابی توان عملیاتی دستگاه‌های مرتبط در این مانور، میزان توقف سوخت‌رسانی و راهکارهای عملیاتی کردن آن بررسی شد، گفت: در مواقع تهدید، ایجاد اختلال، شدت و گستردگی واقعه باید مورد توجه قرار می گرفت تا بر اساس آن بتوان انسجام، وحدت و بسیج ارگان‌ها، تقسیم وظایف گروه‌ها و مقابله منطقه‌ای را در خنثی‌سازی اتفاق‌های این‌چنینی تجزیه و تحلیل کرد.

وی کاهش زمان حضور نیروها در شرایط اضطراری و شناسایی نقاط ضعف را از اهداف برگزاری این مانور عنوان کرد و افزود: کاهش زمان خروج نفتکش‌ها از محل، کاهش زمان حضور کارکنان در نقطه امن، افزایش میزان آمادگی تخصصی کارکنان، افزایش قدرت تصمیم‌گیری، بالا بردن میزان همکاری ارگان‌های مرتبط و شناسایی نقاط ضعف و ارائه راه‌حل رفع مشکلات به‌خصوص در مسائل تروریستی از دیگر اهداف مهم برگزاری مانور پدافند غیرعامل بود.

رئیس آتش‌نشانی خطوط لوله و مخابرات منطقه تهران پدافند غیرعامل را مجموعه اقدام‌های غیرمسلحانه‌ای دانست که سبب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدام‌های نظامی دشمن می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه نفت و گاز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...