هواوی پتنت شارژ وایرلس از فاصله دور را ثبت کرد


هواوی پتنت شارژ وایرلس از فاصله دور را ثبت کرد

گجت نیوز شارژ وایرلس از فاصله دور تکنولوژی شگفت‌انگیز و هوشمندانه‌ای بوده که می‌تواند زندگی ما را بسیار راحت‌تر کند. کمپانی هوایی به دنبال عملی کردن ایده مورد نظر است. شارژ وایرلس از فاصله دور نیاز ما به اتصال تلفن همراه یا دیوایس‌های دیگر به شارژرهای سیمی را از بین برده و سیستم شارژ بدون سیم را... نوشته هواوی پتنت شارژ وایرلس از فاصله دور را...

شارژ وایرلس از فاصله دور تکنولوژی شگفت‌انگیز و هوشمندانه‌ای بوده که می‌تواند زندگی ما را بسیار راحت‌تر کند. کمپانی هوایی به دنبال عملی کردن ایده مورد نظر است.

شارژ وایرلس از فاصله دور نیاز ما به اتصال تلفن همراه یا دیوایس‌های دیگر به شارژرهای سیمی را از بین برده و سیستم شارژ بدون سیم را به سطح جدیدی از پیشرفت می‌برد. هواوی به تازگی پتنتی را در این رابطه به ثبت رسانده و این‌طور که به نظر می‌رسد، محققان این کمپانی سخت به دنبال توسعه فناوری مورد نظر هستند.

تصور کنید که بدون نیاز به نزدیک شدن به پریز برق، تنها با قرار گرفتن در یک اتاق تلفن خود را شارژ کنید؛ این ایده شارژر بدون سیم لیزری بوده که هواوی اخیرا پتنت آن را به ثبت رسانده است. این فناوری در کمال شگفتی می‌تواند زندگی ما را بسیار راحت‌تر کرده و از فاصله‌های دور برق لازم برای پر کردن باتری دیوایس‌های مختلف ما را تامین کند.

شارژ وایرلس از فاصله دور

هنوز اسم خاصی برای این تکنولوژی در نظر گرفته نشده، اما می‌توان گفت که این سیستم یکی از تازه‌ترین و پیشروترین فناوری‌های ابداع شده در زمینه سیستم شارژ باتری‌های لیتیوم یونی به حساب می‌آید. در حالی که اسمارت‌فون‌های ساخت کمپانی‌های گوناگون هر روز قدرتمندتر از روز قبل می‌شوند، نیاز به تامین انرژی آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند و به صورت هم‌زمان دانشمندان به دنبال توسعه فناوری‌هایی هستند که این نیاز را به راحتی برطرف می‌کند.

فناوری‌های مورد نظر می‌توانند به ویژگی‌های شیمیایی باتری‌ها مربوط باشند و از این طریق ظرفیت باتری‌ها را بیشتر کنند و یا در حالتی دیگر، از طریق شارژ وایرلس از فاصله دور مشکل مورد نظر را برطرف کنند. پتنت جدید هواوی با کار روی راه‌حل دوم، می‌تواند ماژول شارژ لیزری را در اتاق‌ها و ساختمان‌ها قرار داده و به این طریق برق چندین دستگاه را از فاصله‌ای قابل توجه تامین کند. به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک دیگر نیازی به حمل شارژ و کابل‌های گوناگون و پاور بانک‌های سنگین و حجمی وجود نخواهد داشت.

هواوی با انتشار ویدیویی که در ادامه خواهیم دید، گفته که بزرگ‌ترین چالش برای عملی کردن شارژ لیزری مورد نظر، مطمئن شدن از ایمنی پرتو لیزر تابشی از ماژول برای چشم افراد داخل اتاق خواهد بود؛ اگر قرار باشد که یک اتاق به وسیله دستگاهی کوچک و جم و جور، با پرتوها و امواج شارژ کننده دیوایس‌ها پوشش داده شود، مسلما باید از بی‌خطر بودن وسیله برای سلامت افراد داخل اتاق مطمئن شویم.

ویدیو سیستم شارژ از راه دور

این کمپانی سخت مشغول کار روی ایمنی تکنولوژی مورد نظر بوده و گفته شده که هم‌اکنون سیستمی ایمن برای استفاده در فاصله نزدیک وجود دارد؛ این سیستم با قابلیت تشخیص قرارگیری چشم افراد یا حیوان‌های خانگی در مسیر لیزر شارژر، تابش پرتوها را متوقف کرده تا از آسیب رسیدن به چشم‌ها جلوگیری کند.

همان‌طور که در ویدیو دیدیم، قرار دادن ماژول شارژ از فاصله دور در بخشی از اتاق که تمامی دیوایس‌ها را پوشش بدهد، امکان تامین برق چندین دستگاه به صورت هم‌زمان را فراهم خواهد کرد. حتی گفته شده که علاوه بر موبایل، تبلت و لپ‌تاپ، این فناوری می‌تواند برق پهپادها را هم تامین کند.

البته هیچ تاریخی برای ساخت اولین نمونه‌های شارژر لیزری مورد نظر اعلام نشده و انتظار نمی‌رود که این فناوری به زودی در اختیار عموم مردم قرار بگیرد. در واقع لیزری که از ماژول به سمت دیوایس‌ها تابیده می‌شود، برای سلامت انسان ضررهای بسیاری دارد و به همین دلیل، هواوی یا کمپانی‌های علاقه‌مند دیگر باید سخت روی از بین بردن این ضررها کار کنند.

اما اگر خطرات فناوری توسعه یافته برطرف شوند، می‌توان گفت که سیستم شارژ وایرلس از فاصله دور یکی از پرکاربردترین اختراعات دهه اخیر خواهد بود. هم‌اکنون کمپانی هواوی بسیاری از آزمایشگاه‌ها و دفاتر تحقیق و توسعه خود در سراسر دنیا را بسته و بودجه پروژه‌های تحقیقاتی مختلف را قطع کرده است. به همین دلیل سرعت رسیدن ایده‌های اولیه هواوی به محصولات قابل فروش، کاهش یافته و می‌توان گفت که تکنولوژی شارژ بی‌سیم از راه دور به زودی به دست ما نمی‌رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دستگیری متهمانی که برای تقلب در کنکور، رمز ارز می‌گرفتند