66 میلیارد تومان برای آبرسانی به میانه سرمایه‌گذاری شد


66 میلیارد تومان برای آبرسانی به میانه سرمایه‌گذاری شد

تبریز - ایرنا - مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیشرفت 70 درصدی طرح آبرسانی به شهر میانه اعلام کرد: تاکنون برای اجرای این طرح 66 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

یوسف غفارزاده روز یکشنبه به ایرنا گفت: این طرح ۷ کیلومتر پایین تر از محل سد اجرا می شود و ظرفیت تصفیه خانه آن در میان مدت تا سال ۱۴۰۰ برابر ۴۵۰ لیتر در ثانیه و در دراز مدت و تا سال ۱۴۱۵ برابر ۹۰۰ لیتر در ثانیه است.

وی افزود: روش تصفیه این طرح متداول و شامل واحدهای هوادهی، آشغالگیری، پیش کلرزنی، اختلاط سریع، استخر تشکیل فلاک استاتیکی، پولساتور، فیلترهای شنی تند و کلرزنی نهایی است.

وی اظهار کرد: خط انتقال این طرح دارای ۹۰۰ لیتر در ثانیه ظرفیت و روش انتقال آن ثقلی، قطر لوله آن ۸۰۰ و ۹۰۰ میلیمتر از جنس چدن نشکن، فولادی و جی آر پی به طول ۴۳ کیلومتر اجرا می شود.

غفارزاده اضافه کرد: هدف از اجرای آن تصفیه، ذخیره و انتقال آب از سد گرمی چای به شهر میانه به منظور تامین بخش عمده آب شرب و بهداشتی این شهر و مراکز جمعیتی واقع در مسیر خط انتقال به ظرفیت حداکثر ۱۹ میلیون مترمکعب در سال برای افق طرح تا سال ۱۴۱۵ است.

وی ادامه داد: این طرح در سال ۱۳۸۴ آغاز شده و پیش بینی می شود در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

شهر میانه با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۱۹۰ کیلومتری جنوب تبریز از سال ها قبل با مشکل تامین آب شرب مواجه است و گفته می شود برخی از شهروندان آن برای رفع احتیاجات خود در این زمینه به شهر آچاچی می روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس