برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در این شرایط خطرناک است


برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در این شرایط خطرناک است

رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی اسلالوم دختران و پسران گفت: فدراسیون خبر از برگزاری این مسابقات در روزهای دوشنبه و سه شنبه داد که برگزاری این مسابقات در شرایطی که بیشتر استانهای کشور در وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا هستند بسیار خطرناک است.

هادی قاضی عسگر در گفت و گو با ایسنا، در خصوص تصمیم فدراسیون برای برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی اسلالوم در رشته کایاک و کانو در دو بخش دختران و پسران، اظهار کرد: این مسابقات قرار است به صورت یک روزه روزهای دوشنبه و سه شنبه در رودخانه کرج - ابتدای جاده چالوس برگزار شود. در جلسه هماهنگی که روز گذشته به صورت مجازی برگزار شد اعتراض خود را اعلام کردیم؛ اما متاسفانه هیچ استانی به غیر اصفهان اعتراض نکرد و بقیه هیئت‌ها با ما همراه نبودند، بنابراین فدراسیون اصرار به برگزاری این مسابقات کرد. برای ما بحث سلامتی ورزشکاران بسیار مهم است و به دنبال لغو این مسابقات بودیم.

وی افزود: برخی از دوستان در استانهای دیگر برای هضم و درک درست موقعیت نیاز به زمان دارند، بعد از برگزاری جلسه، روسا و مربیان برخی از استانها طی تماس تلفنی از من پرسیدند که چه باید بکنیم و شما ورزشکاران خود را اعزام می‌کنید یا خیر؟

وی ادامه داد: فدراسیون انجام تست کرونا را برای ورزشکاران شرکت کننده ضروری اعلام کرده است، به همین دلیل عصر روز گذشته ورزشکاران مبادرت به انجام تست کرونا کردند که هزینه زیادی هم در بر دارد. در کنار این مساله بحث اسکان این ورزشکاران مطرح است که تلاش زیادی کردیم خوابگاه و هتل مناسبی برای تیم اعزامی درنظر بگیریم تا از نظر بهداشتی و سلامت مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

رئیس هئیت قایقرانی استان اصفهان خاطر نشان کرد: برای اعزام ۱۰ نفر ورزشکار و کادر تیم، یک اتوبوس چهل نفری کرایه کردیم تا از این جهت خیالمان راحت باشد، زیرا به عنوان مسئول باید تمام جوانب را در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: تمام این موارد هزینه‌های زیادی را برای هیئت دارد، فدراسیون اجبار کرده است که اگر بازیکنان در این دوره از تست شرکت نکنند در تیم ملی جایی نخواهند داشت. اگر ورزشکاران خود را اعزام نکنیم باید جوابگوی عواقب بعد آن و احساسات آن‌ها باشیم، اگر اعزام کنیم باید استرس رفت وآمد و سلامتی آنها را داشته باشیم. نتوانستیم فدراسیون را متقاعد کنیم، با دبیر فدراسیون صحبت کردم اما جواب درستی نشنیدیم.

قاضی عسگر در پاسخ به سوال که آیا مسابقات مهمی در پیش است که فدراسیون اصرار به برگزاری انتخابی دارد؟ گفت: تا چند ماه آینده خیر، در واقع مسابقات انتخابی المپیک قرار است اسفند ماه برگزار شود البته اگر شرایط جهانی مساعد باشد که هر روز می‌بینیم مسابقات مختلف لغو می‌شود، بنابراین فرصت برای این انتخابی وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت اسکان تیم‌ها، اظهار کرد: برای رفع این مساله فدراسیون مسابقات را به صورت یک روزه برگزار می‌کند تا به نوعی تیم ها درگیر اسکان نشوند؛ اما در نظر بگیرید بازیکنی که صبح در این شرایط با اتوبوس یا نهایت هواپیما برسد آیا توان و شرایط مساعد برای حضور در مسابقه انتخابی تیم ملی را دارد؟ مجبور شدیم بازیکنان را شب گذشته اعزام کنیم که بتوانند امروز استراحت داشته و در صورت امکان در محل یک جلسه تمرین کنند و آماده مسابقه روز دوشنبه شوند.

رئیس هیئت قایقرانی استان اصفهان با اشاره به زمان اعلام تست کرونا ورزشکاران، تصریح کرد: موضوع بسیار مهم این است که نتیجه تست کرونا نیاز به زمان دارد، زمانی که روز شنبه اعلام می‌کنند مسابقات روز دوشنبه است، بازیکنان چقدر زمان دارند که تست بدهند و نتیجه آن را داشته باشند، بنابراین با توجه به اینکه نتیجه تست بین ۲ تا ۳ روز بعد مشخص می‌شود پس یا روز مسابقه یا بعد از مسابقه این نتایج اعلام می‌شود و به نوعی درست نیست، اگر تست کسی مثبت بود و در مسابقه شرکت کرده باشد در این میان چه باید کرد؟ اگر استانها همراهی می‌کردند، می‌توانستیم فدراسیون را متقاعد به لغو مسابقات کنیم. اجباری که فدراسیون در برگزاری و شرکت در این مسابقات داشت را نمی‌دانم. تنها امیدواریم که در نهایت بازیکنان در سلامتی در مسابقات شرکت کرده و علاوه بر کسب نتیجه به سلامت هم بازگردند، که بحث سلامتی آن‌ها از هر چیزی برای ما مهم‌تر است.

قاضی عسگر اظهار کرد: در این اعزام علاوه بر ۳ نفر ورزشکار دختر و ۲ نفر ورزشکار پسر، ۳ نفر دیگر هم که نتایج رکورد آنها نزدیک بود با نظر فدراسیون در این انتخابی شرکت کردند، در یکی از رشته‌ها نفرات اول تا سوم اختلاف صدم ثانیه‌ای داشتند و فدراسیون این شانس را به برخی بازیکنان داد تا بتوانند در این تست شرکت کنند، شاید در انتخابی تیم ملی روز بهتری داشته باشند و نتیجه چیز دیگری شود اما در نهایت تنها دو نفر در رنکینگ مدالی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت