استفاده از ماسک در میان شهروندان سنندجی کاهش یافته است


استفاده از ماسک در میان شهروندان سنندجی کاهش یافته است

سنندج - ایرنا - جانشین رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان سنندج گفت: در روزهای اخیر و با توجه به طولانی شدن زمان بیماری کرونا، استفاده از ماسک و رعایت موارد و پروتکل‌های بهداشتی در میان شهروندان سنندجی کمرنگ شده و این خطری است که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

منصور مولانایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روند ابتلای به بیماری کرونا طی روزهای گذشته در کردستان بویژه در سنندج افزایش یافته و در صورت عدم رعایت مردم، به سمت مرحله خطر پیش می‌رویم.

وی با بیان اینکه بزرگترین دغدغه کادر درمانی و مسوولان، خستگی مردم در بحث رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است، افزود: توجه به رعایت موارد بهداشتی و زدن ماسک در ادارات، اصناف و تعدادی از غذاخوری‌ها کاهش یافته که این موضوع نگران کننده است.

جانشین رییس ستاد مدیریت بحران شهرستان سنندج یادآور شد: اکیپ‌هایی را برای بازدید از ادارات فعال کرده‌ایم که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با افراد متخلف برخورد کرده و به مراجع ذیربط معرفی می‌شوند.

مولانایی بر اجباری بودن استفاده از ماسک توسط کارکنان ادارات و ارگان‌ها تاکید و اضافه کرد: به ادارات سطح شهرستان ابلاغ شده به مراجعه کنندگانی که ماسک ندارند، اجازه ورود داده و خدمات نیز به آنها ارائه نشود.

وی با بیان اینکه جلسات ادارات نباید بیشتر از یک ساعت طول بکشد، تاکید کرد: براساس آخرین تحقیقات، وضعیت مدارس از لحاظ شیوع کرونا مطلوب است و تاکنون موردی از ابتلای دانش آموزان به بیماری کرونا در شهرستان گزارش نشده است.

براساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر شنبه ۲۹ شهریور در مجموع ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

شهرستان سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای چهار بخش مرکزی، سیروان، کلاترزان و حسین‌آباد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...