33میلیارد تومان به اجرای عملیات آبخیزداری در لرستان اختصاص یافت


33میلیارد تومان به اجرای عملیات آبخیزداری در لرستان اختصاص یافت

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امسال 33میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری استان اختصاص یافت که این میزان با توجه به شرایط جغرافیایی قابل افزایش است.

"شیرزاد نجفی" روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: باتوجه به شیب زیاد، کوهستانی بودن و میانگین بارندگی بیش از ۵۵۰ میلی متر در استان، عملیات آبخیزداری را ضروری کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۷در مجموع ۴۳۰هزار هکتار عملیات آبخیزداری انجام شده بود، گفت: سال ۹۷ با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص اجرای عملیات آبخیزداری ۲۳میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به عملیات آبخیزداری اختصاص پیدا کرد که این رقم در سال ۹۸ به ۱۰۴میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گفته وی طی سه سال گذشته در ۹۰ حوزه آبخیزداری عملیات آبخیزداری در دستور کار قرار گرفته و اقداماتی خوبی انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: طبق آمار بیش از یکهزارو ۳۰۰ نفر در عملیات آبخیزداری لرستان مشغول بوده همچنین بیش از ۳۶۰ بیل مکانیکی، ۱۲۵کمپرسی و ۳۰ آب پاش و غلطک نیز به کار گرفته شده است.

وی گفت: از محل اعتبارات سیل نیز رقم قابل توجهی برای اجرای عملیات آبخیزداری به سه شهرستان خرم‌آباد، پل‌دختر و چگنی اختصاص پیدا کرد که امیدواریم تداوم پیدا کند که با این عملیات اگر بارندگی ۲۰۰میلی متری داشته باشیم روان آب‌ها مهار می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته