نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس بهترین ابراز در جنگ نرم با دشمنان است


نهضت خاطره‌نویسی دفاع مقدس بهترین ابراز در جنگ نرم با دشمنان است

شهرری - ایرنا - مشاور فرمانده معظم کل قوا با تاکید براینکه رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس باید با حضور در فضای مجازی به خاطره‌گویی و رمان‌نویسی از هشت سال جنگ تحمیلی اقدام کنند. گفت: نهضت خاطره‌خوانی و نویسی از رشادت‌های شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس بهترین ابزار در جنگ نرم با دشمنان است.

سیدیحیی رحیم صفوی شامگاه شنبه در مراسم نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، اظهار داشت: مولفان خوش ذوق و با انصاف به همراه نویسندگان چیره دست باید خاطرات هشت ساله دفاع مقدس رزمندگان را برای آگاهی نسل جوان کشور از ایثارگری های شهیدان و مدافعان کشور به رشته تحریر درآورند.

وی با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال تجاوز رژیم بعث عراق به ایران اسلامی باید نسل دوم و سوم انقلاب از دلاور مردی های رزمندگان و مصیبت های مردم در آن زمان آگاه شوند، خاطرنشان کرد: کشف لایه های زیرین معارف عالی و متعالی رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی و امام خمینی(ره) باید بر تمامی ملت ایران و جهان منتشر شود.

صفویی ادامه داد: صبر، بردباری و ایثار ۲۰۰ هزار شهید، ۳۰۰ هزار جانباز، ۴۰ هزار آزاده و ۲ میلیون بسیجی داوطلب جبهه های حق علیه باطل هشت سال جنگ تحمیلی باید بدون هیچگونه کم و کاست و در نهایت صداقت و بی طرفی باید در اختیار نسل جوان ایران و جبهه مقاومت قرار گیرد.

مشاور فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی راه کربلا را باز کردند و شهیدان مدافع حرم در حال باز کردن راه قدس هستند، یادآور شد: خون سردار سپهبد قاسم سلیمانی و یارانش به حتم در آینده ای نزدیک راه قدس شریف را باز خواهد کرد.

صفوی ادامه داد: حقایق غیرقابل انکار جبهه های حق علیه باطل باید به صورت تصویری و نوشتاری در فضای مجازی و رسانه ای در اختیار مردم قرار گیرد تا الگوی خوبی برای جوانان شود.

وی تاکید کرد: جوانان کشور و جبهه مقاومت باید رمز قدرت، اقتدار و امنیت ملی حال حاضر ایران اسلامی را بدانند و در این راه نیازمند نفوذ کلام راویان منصف و نویسندگان بی طرف هستیم.

صفوی ابراز کرد: راویان هشت سال جنگ تحمیلی باید نقش جهاد، بسیج، ارتش و سپاه را به یک اندازه بیان کنند و همچنین از نقش مادران و همسران شهدا نیز غافل نشوند.

به گزارش ایرنا، نهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» شامگاه امروز (شنبه) در آستانه چهلمین سالگرد آغاز هفته دفاع مقدس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و حضور پرشور مسئولان لشکری، کشوری و خانواده های معزم شهدا و ایثارگران در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برگزار شد.

سرلشکر رحیم صفویی مشاور عالی فرمانده کل قوا، ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری، امیر محمدرضا فولادی معاونت پژوهشی ارتش جمهوری اسلامی و سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) از جمله مسئولان حاضر در این برنامه بودند.

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربع‌های قرمز» از سوی مؤسسه‌ی پژوهشی-فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در جوار شهیدان گمنام قطعه ۴۰ گلزار شهدای بهشت زهرا(س) نیز در این برنامه رونمایی و عبای مبارک رهبر معظم انقلاب نیز بر شانه حاج حسین یکتا گذاشته شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟