سهم روستائیان سمنانی از تسهیلات ارزان‌قیمت مناطق محروم+ نحوه دریافت تسهیلات


سهم روستائیان سمنانی از تسهیلات ارزان‌قیمت مناطق محروم+ نحوه دریافت تسهیلات

مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان از تخصیص 88 میلیارد ریال تسهیلات ارزان‌قیمت به روستاییان این استان خبر داد.

مهدی صمیمیان 29 شهریورماه اظهار کرد: معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، تسهیلاتی را از محل موضوع جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای پرداخت به روستائیان تخصیص داده که روستاییان استان نیز می‌توانند برای دریافت این تسهیلات چهار درصدی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه پنج بانک کشاورزی، ملی، رفاه، ملت و صادرات برای پرداخت تسهیلات موضوع ۴ جزء بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور تعیین شدند تصریح کرد: در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات از محل ذکر شده در کشور در نظر گرفته شده که سهمیه استان سمنان ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان با اشاره به ضریب متفاوت اعلام شده برای بهره‌مندی از این تسهیلات گفت: بالاترین ضریب محرومیت در استان با نرخ ۸ در شهرستان شاهرود و متعلق به روستاهای خارتوران و طرود و پس از آن روستای پُشتکوه در شهرستان مهدیشهر با نرخ ۷ و مابقی مناطق استان، نرخ‌های ۵ و ۶ درصد هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان میامی نیز در استان سمنان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته انتخاب شده است افزود: در همین راستا، در استان بر اساس شاخص محرومیت و با توجه به برنامه‌های توسعه شهرستان کمتر توسعه یافته میامی، نسبت به تخصیص و توزیع سهمیه و پرداخت تسهیلات به روستائیان در این شهرستان اقدام می شود.

صمیمیان ضمن اشاره به مراحل احراز هویت متقاضیان و نحوه پیگیری برای بهره‌مندی از این تسهیلات ارزان‌قیمت، با بیان اینکه مراحل احراز هویت متقاضیان از طریق مجموعه استانداری سمنان و دفتر روستایی و شوراها استانداری انجام و به بانک‌های عامل معرفی می‌شود اضافه کرد: در ادامه و پس از احراز هویت و معرفی، بانک‌ها نیز بر اساس ضوابط داخلی خود نسبت به‌ پرداخت تسهیلات اقدام می‌کنند.

وی گفت: تسهیلات در قالب قرض الحسنه( ۴ درصد) در نظر گرفته شده و نوع بازپرداخت، میزان تسهیلات نیز متعاقبا و پس از ابلاغ نهایی دستورالعمل اجرایی، اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک