کاهش 20درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستانه موج سوم کروناویروس


کاهش 20درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آستانه موج سوم کروناویروس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به آخرین آمارها در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش حساسیت‌های عمومی در استفاده از ماسک در کشور گفت: براساس آمار در هفته‌های گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه در کشور 20 درصد کاهش یافته و این در حالی است که در آستانه موج سوم کروناویروس در کشور و استان هستیم.

حبیب‌الله خجسته‌پور 29شهریورماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات به پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری اظهار کرد:: حساسیت عمومی برای افزایش رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مقابله با موج جدید شیوع کرونا ویروس در استان سمنان برانگیخته شود

وی با اشاره به الزام دستگاه‌های اجرایی به حساسیت بیشتر در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: واحدهای خدماتی ، تولیدی، واحدهای صنفی، اداره‌های دولتی و غیردولتی و تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در استان سمنان برای مقابله با کرونا ویروس موظف به رعایت دستورالعمل های بهداشتی هستند.

وی خاطرنشان کرد: باید رصد و ارزیابی از عملکرد واحدهای صنفی، تولیدی، خدماتی و دستگاه های خدمات رسان دولتی و غیردولتی افزایش یابد و در صورت تخلف در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی بخش‌های مذکور، در چارچوب قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان تصریح کرد: نحوه بازگشایی مدارس و تحصیل دانش آموزان برعهده شورای مدارس است و تعیین و تکلیف این شورا باید براصل سلامت دانش آموزان و در مرحله بعد تحصیل موفقیت آمیز دانش آموز در سال تحصیلی جاری استوار باشد.

خجسته پور با بیان اینکه براساس آمار در هفته‌های گذشته رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه در کشور ۲۰ درصد کاهش یافته است ، گفت: باید جامعه و مردم بار دیگر برای مقابله با کرونا ویروس حساس شوند.

وی تصریح کرد: جلسات حضوری باید به حداقل ممکن برسد و برگزاری نشست ها ادارات به صورت ارتباط تصویری و صوتی انجام شود.

خجسته پور اضافه کرد: اسوه و الگوی همه ما برای مقابله با کرونا ویروس، رهبر معظم انقلاب هستند و در عزاداری محرم حسینی امسال شاهد بودیم که ایشان به صورت انفرادی و به دور از تجمع عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را برگزار کردند.

وی تصریح کرد: هیات‌های مذهبی در استان سمنان در برگزاری آیین‌های عزاداری با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خوش درخشیدند و این رویه با تمام قوا در عزاداری ماه صفر و اربعین حسینی ادامه یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: باید همان فضای جهادی که برای مقابله با کرونا ویروس در ماه‌های اولیه شیوع کرونا ویروس در استان سمنان به‌وجود آمد را بار دیگر احیا کرده و تمامی اقشار جامعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با این ویروس منحوس بکوشند.

خجسته پور با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی گفت: امسال هیچگونه برنامه پیاده روی اربعین حسینی در نقاط مختلف کشور و استان سمنان برگزار نخواهد شد.

استفاده از ماسک راهکار کنترل موج جدید شیوع کرونا ویروس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی راهکار کنترل موج جدید شیوع کرونا ویروس در استان سمنان است.

حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: موج جدید کرونا ‌ویروس در استان سمنان شیوع پیدا کرده است و از مردم استان می‌خواهیم که با جدیت رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در کنار شیوع کروناویروس هرساله شاهد شیوع دیگر بیماری‌های واگیر در کشور در فصل پاییز هستیم و در صورت رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا ویروس، ایجاد مشکلات جدید در جامعه در ماه‌های آینده محتمل است.

جانشین ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان تصریح کرد: شرایط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم باید به شرایط شیوع اولیه این ویروس برگردد و آمارها نشان می دهد که رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک در هفته های گذشته کاهش یافته است.

خجسته پور اضافه کرد: موج جدید و خطرناک کرونا ویروس در استان در راه است و باید مردم استان برای افول شیوع این بیماری با جدیت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت