روند نزولی بستری‌های کرونا در شاهرود


روند نزولی بستری‌های کرونا در شاهرود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود روند بستری‌های کروناویروس در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه را نزولی اعلام کرد و با اشاره به خارج شدن هر دو شهرستان تحت پوشش از قرمز کرونایی گفت: در حال حاضر وضعیت شهرستان شاهرود نارنجی و وضعیت شهرستان میامی زرد است.

دکتر رضا چمن در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات به پاسخ به بحران و ستاد مقابله با کرونا ویروس استان سمنان اظهار کرد: در دو هفته اخیر خوشبختانه از نظر ابتلا به کرونا ویروس در حوزه تحت پوشش این دانشگاه با وضعیت متفاوت‌تری از دیگر نقاط کشور و استان روبرو بوده و شاهد روندی نسبتا نزولی در شمار بستری شدگان بودیم.

وی به تمجید از کمک خیرین و همراهی مردم با علوم پزشکی شاهرود پرداخت و افزود: انتظار داریم که مشارکت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد برای مقابله با کرونا ویروس همانند ماه‌های گذشته افزایش و استمرار یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود با اشاره به انکه خوشبختانه همکاری خوب مجموعه استانداری، فرمانداران، صدا سیما، سازمان تبلیغات و ائمه جمعه و جماعات و هیئت های مذهبی در برگزاری سالم مراسم عزاداری محرم را شاهد بودیم ادامه داد: البته باید این نکته را نیز منتظر داشته باشیم که باید منتظر بمانیم تا بدانیم که در این هفته و هفته آینده آمارهای ابتلا به کرونا ویروس در شاهرود و میامی چگونه خواهد شد.

دکتر چمن ضمن ابراز خرسندی از احساس مسوولیت و همراهی رسانه‌های استان گفت: در مجموع همکاری مردم، رسانه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در شرق استان برای مقابله با کرونا ویروس مطلوب است‌.

وی با اشاره به آخرین آمار مبتلایان در دو شهرستان تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: از ابتدای دوره همه گیری تاکنون هفت هزار و ۵۵۷ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی ما مراجعه داشته اند که یک هزار و ۷۸۷ نفر از آنها بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود شمار مبتلایان قطعی در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه را افزون بر یک هزار و 660 نفر اعلام و اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری نوظهور کووید19 تاکنون بیش از 6 هزار و ۴۰۰ نمونه آزمایشگاهی تهیه شده و یک هزار ۶۶۷ نفر مثبت بوده اند.

این متخصص همه‌گیری با اشاره به آخرین افراد بستری شده در بیمارستان این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۴۶ نفر در بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با تشخیص ابتلای به کرونا بستری هستند.

وی با اشاره به خطر افزایش بیماری‌های واگیردار در فصول سرد سال گفت: سیاست تبلیغی و فرهنگی برای هشدار شیوع کرونا ویروس و همچنین آنفلوانزا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی با جدیت دنبال شود.

این استاد دانشگاه از عملیاتی شدن چند پروژه تحقیقاتی به‌منظور تعیین وضعیت مواجهه و سطح ایمنی در شرق استان سمنان خبر داد و با اشاره به آخرین وضعیت رنگی دو شهرستان تحت پوشش این دانشگاه افزود: در حال حاضر شرایط شهرستان شاهرود براساس رنگ بندی نارنجی و وضعیت شهرستان میامی زرد است و مطابق معمول پایان هر هفته مجددا شرایط ارزیابی و نتیجه اعلام می شود.
روند نزولی بستری‌های کرونا در شاهرود

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟