سوگواره ملی، فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان در قم برگزار می‌شود


سوگواره ملی، فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان در قم برگزار می‌شود

معاون دانشگاه قم گفت: سوگواره ملی، علمی، فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان در قم برگزار می‌شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین رضا نوروزی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور ابلاغیه‌های مختلف در عدم برگزاری آئین پیاده‌روی اربعین حسینی اظهار داشت: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان سفر به کربلا و حضور در پیاده‌روی عظیم اربعین، سعی می کنیم با برنامه‌های مختلف فرهنگی جای خالی این سفر ارزشمند را جبران کنیم.

معاون فرهنگی دانشگاه قم افزود: امسال سوگواره ملی، علمی، فرهنگی و هنری اربعین دانشگاهیان با قدرت و برنامه‌ریزی بیشتری در قم برگزار می‌شود.

نوروزی بیان کرد: این سوگواره در 4 بخش ویژه دانشگاهیان سراسر کشور برگزار می‌شود که شامل بخش پژوهشی، ادبی، هنری و چندرسانه‌ای است.

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در قالب مقاله، پایان‌نامه کتاب و داستان، نمایش نامه، خاطره‌نویسی، دل‌نوشته، عکس، اینفوگرافیک، نماهنگ، پادکست و مستند در این سوگواره شرکت کنند، همچنین بخش ویژه به شخصیت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی ‌المهندس اختصاص دارد.

معاون فرهنگی دانشگاه قم خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف از برگزاری این سوگواره احیای پیاده‌روی اربعین است، مهلت ارسال آثار تا 15 مهرماه است و آئین اختتامیه نیز اواخر ماه صفر برگزار می‌شود.

وی گفت: این سوگواره از سال 96 نیز به همت معاونت فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری آغاز شده است و امسال رنگ و بوی ویژه‌ای دارد و امیدواریم یک حماسه بزرگ فرهنگی و ادبی و هنری و علمی رقم بخورد.

نوروزی بیان کرد: ارسال آثار به سایت Smauni.ir و یا به آیدی smauni3@ از طریق شبکه‌های اجتماعی امکان‌پذیر است و آثار توسط داوران ملی و بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام