کنسول پلی استیشن 5 قابلیت اجرای بازی‌های پلی استیشن 1، 2 و 3 را ندارد!


کنسول پلی استیشن 5 قابلیت اجرای بازی‌های پلی استیشن 1، 2 و 3 را ندارد!

گجت نیوز کنسول پلی استیشن 5 قابلیت اجرای بازی‌های بسیار قدیمی، از کنسول‌های پلی‌استیشن 1، 2 و 3 را نخواهد داشت، اما از بازی نسل هشتم پشتیبانی خواهد کرد. شایعه‌های فراوانی درباره کنسول پلی استیشن 5 طی ماه‌های گذشته وجود داشته‌اند؛ درحالی که این چند روزه، دیگر چیزی برای شایعه سازی درباره این کنسول وجود ندارد. چند... نوشته کنسول پلی استیشن 5...

کنسول پلی استیشن ۵ قابلیت اجرای بازی‌های بسیار قدیمی، از کنسول‌های پلی‌استیشن ۱، ۲ و ۳ را نخواهد داشت، اما از بازی نسل هشتم پشتیبانی خواهد کرد.

شایعه‌های فراوانی درباره کنسول پلی استیشن ۵ طی ماه‌های گذشته وجود داشته‌اند؛ درحالی که این چند روزه، دیگر چیزی برای شایعه سازی درباره این کنسول وجود ندارد.

چند روز پیش و در رویداد دوم مربوط به بازی‌ها و جزئیات کنسول پلی استیشن ۵، سونی رسما از قیمت کنسول نسل نهمی خود رونمایی کرد و مشخص شد رقمی که بسیاری از کاربران منتظر اعلام آن بوده‌اند، دقیقا مشابه قیمت ایکس باکس سری ایکس و ۵۰۰ دلار خواهد بود. البته قیمت نسخه دیجیتال این کنسول که تنها تفاوت آن نداشتن درایو بلوری است نیز ۴۰۰ دلار اعلام شد تا نظر بازیکنان، با توجه به قیمت‌گذاری‌های اخیر کنسول‌های مایکروسافت، باز هم به سمت سونی برگردد.

کنسول پلی استیشن ۵ و پشتیبانی از بازی‌های نسل هشتم

کنسول پلی استیشن 5 قابلیت اجرای بازی‌های پلی استیشن 1، 2 و 3 را ندارد!

کنسول پلی استیشن 5 قابلیت اجرای بازی‌های پلی استیشن 1، 2 و 3 را ندارد!

به دنبال این اخبار، جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر پلی استیشن، اخیرا اعلام کرده که در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیون کاربر در سرورهای کنسول پلی استیشن ۴ فعال و در حال تجربه بازی‌های مورد علاقه خود هستند. با این حساب، وی اعلام کرد که این جمعیت و بازی‌های مربوط به نسل هشتم، قطعا نیازمند حمایت بیشتر بوده و اجرای عناوین آن روی کنسول پلی استیشن ۵ نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

به گفته رایان، پشتیبانی از بازی‌های بسیار قدیمی از کنسول‌های پلی استیشن ۱، ۲ و ۳ امری است که در حال حاضر و با وجود اضافه کردن بازی‌های نسل هشتم، امکان‌پذیر نخواهد بود. همچنین در رویداد گذشته اعلام شد که با داشتن سرویس پلی استیشن پلاس چندی از بازی‌های نسل هشتم نیز در دسترس کاربران پلی استیشن ۵ قرار خواهد گرفت.

اما نکته‌ای که در آخر باقی می‌ماند، این است که بازی‌های پلی استیشن ۴ چگونه در کنسول جدید اجرا خواهند شد؟ آیا با خرید دیجیتال این بازی‌ها می‌توان آن‌ها را در پلی استیشن ۵ اجرا کرد، یا اینکه داشتن نسخه فیزیکی بازی لازم خواهد بود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403