بیش از 900 هزار متر مکعب آب کشاورزی در تایباد ذخیره شده است


بیش از 900 هزار متر مکعب آب کشاورزی در تایباد ذخیره شده است

مشهد -ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: با ساخت 40 استخر ذخیره آب کشاورزی در این شهرستان بیش از 900 هزار متر مکعب آب ذخیره سازی شده است.

محمد میری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افت منابع آبی و کاهش ذخایر زیرزمینی، این استخرها در روستاهای بخش مرکزی و میان ولایت این شهرستان ایجاد و با استقبال خوب کشاورزان این منطقه روبه رو شده است.

وی اظهار کرد: ۹۰ درصد هزینه ساخت این استخرها را مالکان تامین کرده و برخی از کشاورزان هم در روند اجرای طرح از جمله در مراحل زیرسازی و آماده سازی بستر مشارکت داشته اند ولی تاکنون فقط هفت میلیارد ریال تسهیلات در این حوزه به متقاضیان پرداخت شده است

مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: ساخت این استخرها علاوه بر افزایش بهره وری و بازدهی آبیاری، حفظ و ذخیره سازی و جلوگیری از هدر رفت آب و نیز حذف آبیاری شبانه، نقش بسزایی در رونق آبزی پروری در این منطقه داشته است.

میری افزود: این استخرها آب مورد نیاز بیش از سه هزار هکتار اراضی کشاورزی را در تایباد تامین می کند.

او اضافه کرد: با هدف توسعه آبزی پروری در استخرهای چند منظوره تایباد ۲۵ استخر به پرورش ماهی گرم آبی در این شهرستان اختصاص یافته است و سالانه افزون بر ۴۰ تن انواع ماهی گرم آبی در این منطقه تولید می شود.

شهرستان تایباد با تولید سالانه ۲۸ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی و هفت هزار بهره‌بردار، ۴۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند