معاون فرماندار: پیشرفت فیزیکی سه طرح تولیدی شیروان مطلوب است


معاون فرماندار: پیشرفت فیزیکی سه طرح تولیدی شیروان مطلوب است

بجنورد-ایرنا- معاون برنامه‌ریزی فرماندار شیروان گفت: عملیات اجرایی سه طرح بزرگ اقتصادی این شهرستان که از اواخر پارسال آغاز شده هم اکنون از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است.

سیدوحید میرزامحمدزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها شامل گاوداری مولد هزار راسی روستای قلعه چه، گاوداری ۱۰ هزار راسی روستای خرم‌آباد و گلخانه ۱۰۰ هکتاری روستای دوین از توابع بخش مرکزی است.

وی گفت: عملیات اجرایی گاوداری ۱۰ هزار راسی و گلخانه ۱۰۰ هکتاری خرداد ماه امسال و گاوداری قلعه چه از سال گذشته آغاز شده که مجموع کل اعتبار سرمایه گذاری طرح های مزبور، ۱۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

میرزا محمدزاده افزود: واحد انتقال آب گاوداری ۱۰ هزار راسی اجرا شده است و مابقی طرح هم ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی گفت: گاوداری مولد هزار راسی قلعه چه با استفاده از تسهیلات سامانه کارا به میزان سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در دست ساخت است که از ۱۳ واحد آن، عملیات اجرایی ۲ واحد به پایان رسیده است و مابقی واحدها بین ۷۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی مجموع کل سرمایه گذاری این واحد گاوداری را پنج هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

معاون برنامه ریزی فرماندار شیروان گفت: همچنین برای ایجاد گلخانه ۱۰۰ هکتاری، تاکنون ۱۲ کیلومتر خط انتقال آب آن اجرا و برخی اقدامات دیگر نظیر تجهیز کارگاه، استقرار کانکس، خرید انشعاب برق، ایجاد ایستگاه فشار گاز و انتخاب مشاور انجام شده است.

میرزا محمدزاده افزود: با اتمام سه طرح بزرگ اقتصادی برای هزار و ۳۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی انجام می شود که شاهد تحول و رونق بزرگ اقتصادی، درآمدزایی و اشتغال خواهیم بود.

شهرستان شیروان ۵۵۰ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۰۵ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد. شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شنیده شدن صدای انفجار در شهر قهجاورستان اصفهان