انهدام باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی سراوان


انهدام باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی سراوان

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از انهدام باند بزرگ قاچاق موادمخدر و کشف یک تن و 273 کیلو و 600 گرم انواع مواد افیونی در منطقه مرزی سراوان خبر داد.

به گزارش ایسنا سردار احمدعلی گودرزی اظهارکرد: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مرزبانان استان سیستان و بلوچستان از فعالیت یک باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی «مک‌سوخته» شهرستان سراوان مطلع شدند و با اجرای عملیاتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند، موفق شدند این باند حرفه‌ای قاچاق را منهدم و بیش از یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر را کشف کنند.

وی افزود: بعد از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و شناسایی محل تردد احتمالی قاچاقچیان، مرزبانان هنگ مرزی سراوان با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، نسبت به کنترل و انسداد مسیرهای تردد آنان اقدام کردند و با انجام عملیاتی هدفمند و سریع، موفق به زمین‌گیر کردن قاچاقچیان شدند.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی تصریح کرد: قاچاقچیان که قصد داشتند به وسیله دو دستگاه خودرو محموله مواد افیونی را به عمق کشور انتقال دهند، هنگامی که در کمین مرزداران گرفتار شدند اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند که با توجه به موضع‌گیری مناسب، اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی دقیق و حجم سنگین آتش مرزداران، توان رویارویی با دلاور مردان مرزبانی را نداشتند و در منطقه زمین‌گیر شدند.

گودرزی ادامه داد: مرزبانان پس از ساعتی درگیری سنگین با سوداگران مرگ، موفق شدند ضمن به هلاکت رساندن دو نفر از قاچاقچیان، دستگیری دو نفر دیگر از این عناصر و توقیف دو دستگاه خودرو، یک تن و ۲۷۳ کیلو و ۶۰۰ گرم انواع موادمخدر شامل یک تن و ۲۲۲ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و ۵۱ کیلو و ۲۰۰ گرم حشیش را کشف کنند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مرزداران استان سیستان و بلوچستان که طلایه داران مبارزه با قاچاق مواد افیونی در مرزهای کشور هستند، خاطرنشان کرد: مرزهای ایران اسلامی به ویژه مرزهای پهناور این خطه از کشور، با حضور شبانه‌روزی مرزداران و با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با حمایت‌های همیشگی مرزنشینان غیور برای زندگی و هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و ... در امنیت کامل است و برای سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان از هر زمان دیگری ناامن‌تر است و با اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی به شدت مقابله و برخورد می‌شود.

یگان امداد طلایه دار مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی

فرمانده مرزبانی ناجا در جمع کارکنان یگان امداد فاتب، یگان امداد را طلایه دار مبارزه با ناهنجاری های اجتماعی دانست و گفت: نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس علاوه بر نبرد با دشمن بعثی، در عقبه جنگ وظیفه حراست از شهروندان را بر عهده داشت و در اجرای وظایف محوله به خوبی ایفای نقش کرد.

وی افزود: در فاصله بین انقلاب تا شروع جنگ تحمیلی، گروهک‌هایی همچون خلق عرب و گروهک پیکار و منافقین فعال بودند که این گروهک‌ها در ارتباطی که با کشور عراق داشتند، اخبار و اطلاعات مربوط به کشور را به عراق ارسال و در حقیقت به نفع عراق جاسوسی و از هر فرصتی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس، شهادت و ایثارگری را سر لوحه کار خود قرار دادند و با تکیه بر فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توانستند در برابر ابر قدرت های دنیا بایستند و پیروز شوند.

گودرزی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از مکتب عاشورا و قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: هدف از قیام امام حسین (ع) زنده نگه داشتن اسلام ناب و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر بود. امروز این رسالت مهم و خطیر بر عهده نیروی انتظامی است.

وی یگان‌های امداد را دست محکم و مقتدر نیروی انتظامی توصیف کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر