فعالان رسانه ای و مجازی ترویج دهنده فرهنگ ناب دفاع مقدس هستند


فعالان رسانه ای و مجازی ترویج دهنده فرهنگ ناب دفاع مقدس هستند

فرمانده سپاه شهرستان خاش سیستان و بلوچستان گفت: در چهلمین سالگرد گرامی داشت هفته دفاع مقدس و در شرایط دشوار کرونایی فعالان رسانه ای و مجازی ترویج دهنده فرهنگ ناب دفاع مقدس و ایثار و شهادت هستند.

به گزارش ایسنا سرهنگ پاسدار علی ثمره حسینی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران بیان کرد: در این ایام از ظرفیت و توان رسانه ها و فعالان مجازی و شبکه های اجتماعی جهت انتقال، بازخوانی و تبیین اهداف فرهنگ متعالی دفاع مقدس و تجلیل از رشادتهای رزمندگان اسلام بهره گرفته می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در شرایط دشوار کرونایی قرار داریم ویژه برنامه های امسال گرامی داشت هفته دفاع مقدس متمایزتر از سالهای قبل و با شعار ما قوی هستیم به اجرا می رسند.

فرمانده سپاه شهرستان خاش ادامه داد: امسال برنامه رژه نیروهای مسلح حذف شده، اما تجمع نیروهای مسلح و اقشار مردمی را در ارتش داریم که در این برنامه سخنرانی مقام معظم رهبری به صورت زنده پخش و حاضران از بیانات و توصیه های رهبر معظم انقلاب در گرامی داشت هفته دفاع مقدس بهره می برند.

وی اظهار کرد: در صورت موافقت ستاد مبارزه با کرونا برنامه های همایش پیاده روی خانوادگی، یادواره های شهداء، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از پیشکسوتان جنگ و ایثارگران و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، شب شعر خاطره، اهدای خون، نمایشگاه ادوات جنگی، عکس و کتاب دفاع مقدس و سنگرسازان بی سنگر، نشست های روشنگری و بصیرتی بانوان و بسیجیان و اقشار، تولید محتوای فرهنگی در مدارس، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهیدان و دیدار با خانواده های شاهد و ایثارگر و غیره را خواهیم داشت.

فرمانده سپاه خاش ادامه داد: در چهلمین سالگرد گرامی داشت هفته دفاع مقدس جای خالی سردار سلیمانی به عنوان پرچمدار جبهه مقاومت و دفاع مقدس به شدت احساس می شود که تلاش برای تبیین جایگاه این شهید بین المللی جبهه مقاومت و ایثار مورد توجه بوده و با توجه به اینکه شهید سلیمانی در لشکر ۴۱ ثارالله نقش آفرینی داشته اند، بنابراین در سیستان و بلوچستان اهداف والای جبهه مقاومت و نقش تاثیرگذار سردار سلیمانی برای اقشار جامعه تبیین می شود.

سرهنگ ثمره گفت: علاوه بر اجرای رزمایش طرح ثامن جهت روشنگری و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت، رزمایش بزرگ کمک مومنانه و توزیع ۷۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۵۰ هزار تومانی هر بسته به همت سپاه و مشارکت خیران را خواهیم داشت و در این مسیر از فعالان رسانه ای می خواهیم سپاه را در شناسایی نیازمندان واقعی یاری کنند.

فرمانده سپاه خاش افزود: توزیع ۲۰۰ بسته آموزشی و لوازم التحریر را نیز در دستور کار داریم که اگر شرایط فراهم باشد توزیع آن را نیز خواهیم داشت.

سرهنگ ثمره بیان کرد: کمیته های بسیج، نیروهای مسلح، روابط عمومی و اطلاع رسانی، دانش آموزی و دانشگاهی، شهدا و ایثارگران، بانوان، اجتماعی و خدمات و امنیت ویژه گرامی داشت هفته دفاع مقدس در این ستاد فعالیت دارند که در کنار آن آماده سازی فضای شهری، سنگرسازی، نصب پرچم و پلاکارد و بنر و ارسال پیامک و غیره مورد توجه هستند.

وی اظهارکرد: شکل گیری انقلاب اسلامی ایران با تاسی از سیرت نبوی، قیام حضرت ابی عبدالله الحسین و ادامه راه شهدای اسلام به این دین متعالی قوت و اعتبار بخشید و در عرصه هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس همه آحاد مردم اعم از پیر و جوان، زن و مرد، شیعه و سنی و فارس و بلوچ و کرد و ترک و عرب در کنار هم با وحدت و انسجام مثال زدنی جبهه مقاومت و ایستادگی و مقابله با ابرقدرتهای شرق و غرب را تشکیل دادند و به حول و قوه الهی و توکل به خداوند، از خودگذشتگی و ایثارگری و دلاورمردی و شجاعت بر دشمنان قسم خورده اسلام و میهن چیره شدند که تمام موفقیت ها و دستاوردهای مختلف در عرصه های علم و فناوری و خدمت رسانی و سازندگی و غیره را مرهون خون مطهر شهیدان و تلاش های رزمندگان سپاه و ارتش و نیروهای مردمی در دوران دفاع مقدس هستیم.

وی گفت: رشد معنویت و اخلاص، ایثارگری و خودباوری و روحیه استکبارستیزی رزمندگان اسلام سبب ایجاد امید و نشاط در ملت بزرگ ایران گردید و در آن دوران دشوار برای کشور و میهن اسلامی ایران عزت و سربلندی به ارمغان آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403