آب سالم و پایدار هدیه جدید دولت تدبیرو امید به 400 روستا


آب سالم و پایدار هدیه جدید دولت تدبیرو امید به 400 روستا

دولت تدبیر و امید در تداوم پروژه‌های آبرسانی به روستاهای کشور این بار از طرح آبرسانی به 400 روستارا در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران فردا یکشنبه کلید می‌زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، وزیر نیرو در بیست و یکمین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، فردا یکشنبه برای افتتاح همزمان پروژه‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان و همچنین افتتاح و کلنگ‌زنی ۶ پروژه صنعت آب و برق استان همدان به این استان سفر می‌کند.

پروژه‌های آماده افتتاح در این سفر شامل افتتاح همزمان پروژه آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان در سطح کشور و همچنین سد "نعمت آباد" شهرستان اسدآباد، آبرسانی به ۳۰ روستا در سطح ۶ شهرستان استان همدان، بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت سیار ملایر، پست ۶۳ کیلوولت سیار وفس، افزایش ظرفیت پست‌های اسدآباد_تویسرکان، آغاز عملیات اجرایی خط خرم آباد۱ به پست بهمن ملایر است.

افتتاح همزمان پروژه آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور با اعتبار ۳۷۹ میلیارد تومان جمعیتی بالغ بر ۲۸۱ هزار نفراز جمعیت روستایی کشور را به شبکه آب سالم و پایدار متصل خواهد کرد.

سد "نعمت‌آباد" اسدآباد نیز از پروژه‌های استان همدان با ۴.۶ میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتبار ۸۰ میلیارد تومان با هدف بهبود حقآبه ۴۵۰ هکتار اراضی کشاورزی در منطقه افتتاح می‌شود.

همچنین با بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به ۳۰ روستا در ۶ شهرستان استان همدان که با ظرفیت مخزن زمینی ۱۲۵۰ متر مکعب، ۲۵۰ متر مکعب ظرفیت مخزن هوایی، با ۶۳ هزار ۵۷۷ متر خطوط انتقال و با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان جمعیتی بالغ بر ۲۷ هزار و ۶۲۸ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

پروژه‌های تامین برق استان همدان نیز شامل پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سیار ملایر ۴ و خطوط مرتبط با ظرفیت پست ۱۵ مگاولت آمپر، پست ۶۳.۲۰ کیلوولت سیار کرفس در شهرستان رزن با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، افزایش ظرفیت پست‌های اسدآباد۱_تویسرکان به میزان ۲۵ مگاولت آمپر و شروع عملیات اجرایی خط خرم‌آباد ۱ به پست بهمن ملایر که با اهداف ایجاد ظرفیت مناسب در شهرستان‌های ملایر، رزن و کرفس برای حوزه صنعت و مشترکان، بهبود کیفیت برق و همچنین تامین نیاز مصرف مشترکان به بهره‌برداری ‌می‌رسد.

«رضا اردکانیان» وزیر نیرو چهارشنبه گذشته به بهره‌برداری ۱۰۸ پروژه ساخت با سرمایه‌گذاری ۲۴ هزار میلیارد تومان و پنج پروژه ساز و کاری در سطح کشور در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران تا به امروز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: امید است در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو مابقی طرح‌ها به موقع در مدار بهره‌برداری قرار گیرند.
وی از آبرسانی همزمان به ۴۰۰ روستای کشور در استان‌های مختلف با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر در هفته پیش روی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران خبر داد که با این اقدام، جمعیت روستایی که در دوره فعالیت دولت حاضر از شبکه آب سالم و پایدار بهره‌مند شده‌اند به هشت میلیون نفر خواهد رسید و این مسیر تا پایان این دوره و همچنین سال‌های بعد ادامه خواهد داشت‌./

پایان پیام/50

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا