سپاهان در قلعه قدیمی / طلایی پوشان یک نویدکیا و مهاجم گلزن کم دارند


سپاهان در قلعه قدیمی / طلایی پوشان یک نویدکیا و مهاجم گلزن کم دارند

در بازی شب گذشته تیم سپاهان اصفهان در مقابل النصر عربستان در نیمه دوم آنچه که به وضح دیده می‌شد، اسکلت بی جان تیم قلعه نویی در فصل قبل بود.

در بازی شب گذشته تیم سپاهان اصفهان در مقابل النصر عربستان در نیمه دوم آنچه که به وضح دیده می‌شد، اسکلت بی جان تیم قلعه نویی در فصل قبل بود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سپاهان در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم با از دست دادن قدرت دفاعی اش به علت مصدومیت پورغاز و ولیسیانی، سیر نزولی پیدا کرد و با افول مهاجمانش در امر گلزنی به مشکل خورد، بطوریکه حتی سهمیه لیگ قهرمانان را از دست داد.

این مشکلات در بازی‌های آسیایی طلایی پوشان نیز مشهود است. اولین دیدار سپاهان در مقابل النصر منجر به شکست طلایی پوشان شد. دیدار دوم اما کمی متفاوت بود.

با شروع مسابقه، تاکتیک های محرم نویدکیا با چاشنی تازه نفس بودن بازیکنان باعث شد فوتبال چشم نوازی را با خلق موقعیت های مناسب توسط طلایی پوشان اصفهان شاهد باشیم، اما هنوز هم صد در صد ولیسیانی، کیانی و شهباز زاده را نداشتیم. بازیکنانی که اگر روزشان نباشد اضطراب هواداران را دو چندان می کنند، چرا که آنها شاهرگ های اصلی تاکتیک محرم بودند.

استفاده از دو دفاع قدرتی و نه چندان سرعتی، راه نفوذ از عمق را توسط سانتر از کناره و یا تمرکز روی ضربات شروع مجدد برای النصر به شدت بسته بود.

اما عدم پوشش هافبک دفاعی و جا ماندن بازیکنان دفاع مرکزی و جایگیری نامناسب دروازبان دست به دست داد تا سپاهانی که با فوتبال روی زمین همه چیز را در چنگ خود داشت، شیرازه خود را از دست بدهد.

استفاده نکردن از موقعیت های ایجاد شده از سوی دیگر، حسرت نداشتن یک مهاجم شش دانگ و یک هافبک پلی میکر خوش فکر مثل خود محرم را کامل گوشزد می کرد.

در شروع نیمه دوم،این بار تیم محرم نیامد. بلکه این تیم امیر قلعه نویی بود که وارد زمین شد. تیمی نه چندان ترسناک با اشتباهات مکرر در پاس کاری و خلق موقعیت و همچنین ناتوان در به ثمر رساندن گل؛ بازیکنانی که فکر محرم را داشتند، ولی عادت های امیر را یدک می کشیدند؛ از کناره سانتر می کردند و با از دست دادن موقعیت ها و زمان، هر لحظه از امید و تلاش‌شان کاسته می شد.

حتی تعویض های محرم هم نتوانست در این جسم بی جان قدرتی تزریق کند و فوتبال سپاهان نتوانست لذت بخش باشد. بطوریکه دومین شکست سپاهان و مثل بازی قبل با نتیجه دو بر صفر رقم خورد.

حالا هوادارانی که با روح و عشق از این تیم حمایت می کنند و محرم را الگوی غیرت خود می دانند با سئوالات زیادی مواجه اند: آیا جذب مهاجم تمام عیار یا هافبک دفاعی شوت زن و یا یک هافبک بازیساز مکمل امید و سروش محقق خواهد شد یا خیر؟ آیا سپاهان با همین روش لیگ برتر فوتبال را آغاز خواهد کرد؟ آیا شاهد پایان ناکامی های طلایی پوشان خواهیم بود؟ شرایط بدنسازی تیم به کجا خواهد انجامید؟ و ...

البته لازم بذکر است فقط دو بازی از تغییرات سپاهان گذشته و همه به سپاهان محرم ایمان دارند. اگر مواردی هم ذکر می شود نقدهای سازنده ای هستند که به بهبودی شرایط کمک خواهد کرد.

امید قاسمیان- خبرنگار ورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس