رییس دانشگاه فردوسی مشهد: نقش دانشگاه‌ها در تحقیق و توسعه پر رنگ تر شود


رییس دانشگاه فردوسی مشهد: نقش دانشگاه‌ها در تحقیق و توسعه پر رنگ تر شود

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: خواهان پر رنگ شدن نقش دانشگاهها در حوزه تحقیق و توسعه پروژه‌های مختلف اقتصاد مقاومتی و مثلث اقتصادی هستیم و استاندار خراسان رضوی هم بر این نقش دانشگاه‌ها تاکید دارند.  

دکتر محمد کافی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن اشاره به دیدار امروز هیات رییسه دانشگاه فردوسی مشهد با استاندار خراسان رضوی به مناسبت بازگشایی دانشگاه‌ها افزود: در این نشست استاندار خراسان رضوی همانند گذشته بر رویکرد توسعه محور استان تاکید مجدد کردند و از دانشگاهیان خواستند تا در سایر حوزه‌های مختلف نیز این نگاه ادامه یابد.

وی ادامه داد: بر همین اساس قرار است تا کار در حوزه‌های خاصی که مزّیت استان خراسان رضوی است مانند فرآوری زعفران در دانشگاه به صورت جدی‌تر ادامه پیدا کند.

رییس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که در آینده نزدیک با کمک استاندار خراسان رضوی، مرکز خراسان شناسی کشور افتتاح می شود گفت:خراسان بزرگ با تمام افتخاراتش، تاکنون چنین مرکزی نداشته است که تاریخ این خطه را به نگارش درآورد و همچنین سعی در شناخت و معرفی مفاخر و قدردانی از آنها داشته باشد.

کافی افزود: بر همین اساس به این جمع‌بندی رسیدیم که مرکز مستقل خراسان شناسی به زودی در یکی از ساختمان‌های دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شود.

همچنین به گزارش استانداری خراسان رضوی، در این نشست استاندار خراسان رضوی نیز گفت: در شرایط کنونی، دانشگاه‌ها باید در کنار رشد علمی به سمت تولید ثروت هم گام بردارند تا عملگرایی و کارآمدی را بیشتر از گذشته به منصه ظهور برسانند.

علیرضا رزم حسینی افزود: ظرفیت این استان در موضوع زعفران، یکی از موضوعاتی است که دانشگاه می‌تواند آن را دنبال کرده و استفاده تخصصی مبتنی بر دانش علمی از این محصول را در دستور کار قرار دهد زیرا با توجه به تولید قابل توجه زعفران در ایران باید پرسید به چه دلیل تجارت جهانی بیشتر این محصول در اختیار یک کشور اروپایی قرار دارد؟

وی با تاکید بر این که نوآوری در بستر کار ظهور پیدا می‌کند ادامه داد: به دانشگاه فردوسی مشهد باید به چشم یک مرکز علمی - اقتصادی نگاه کرد.

در ادامه این نشست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: ۱۰۸ شرکت فعال در مرکز فناوری‌های پیشرفته این دانشگاه در راستای تحقیق و توسعه و ورود صنعت به دانشگاه فعالیت دارند.

دکتر احمدرضا بهرامی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد در قراردادهای کلانی در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی، شرکت هلدینگ دانشگاه، پردیس علم و فناوری و آزمایشگاه‌ها مشارکت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آنِ آن