نویسنده جانباز: کتاب کودک نیازمند توجه جدی است


نویسنده جانباز: کتاب کودک نیازمند توجه جدی است

شهرکرد- ایرنا- پس از پایان هشت سال دفاع مقدس، برخی از رزمندگان اقدام به کارهای فرهنگی یا کارآفرینی کردند و برخی از این رزمندگان به چاپ و نشر کتاب پرداختند.

حراست و پاسداری از نظام و کشور یک وظیفه عمومی است که زمان هشت سال دفاع مقدس جوانان و گروه‌های زیادی از مردم بدون توجه به سن راهی جبهه و جنگ شدند،که تعدادی از آنها به شهادت رسیدند و تعدادی اسیر و گروهی به درجه جانبازی نائل شدند.

تعدادی از جانبازان با وجود اینکه درگیر مشکلات جسمی هستند، اما در عرصه اقتصادی، کارآفرینی، کشاورزی، صنعت، علم و ورزش به فعالیت مشغول هستند و موفق به کسب امتیازات و جایگاه برتر در سطح کشور شدند.

به مناسبت چهلمین سال دفاع مقدس و آغاز هفته دفاع مقدس خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)با یکی از جانبازان چهارمحال ‌و بختیاری که در زمان جنگ در مقطع دبیرستان مشغول به تحصیل بود و راهی جبهه و جنگ شد گفت و گو کرده است.

اکبر کریمی دستگردی جانباز سرافزار هشت سال دفاع مقدس در روستای دستگرد امامزاده متولد شد.

ایرنا: آقای کریمی در خصوص حضور خود در جبهه‌های جنگ و نحوه جانبازی صحبت کنید.

اکبر کریمی دستگردی: متولد سال ۱۳۴۲ هستم که در سال ۱۳۶۱ با توجه به اینکه دانش‌آموز پایه چهارم دبیرستان بودم اما به دلیل علاقه که به نظام و رهبری داشتم به فرمان امام راحل لبیک گفته و در جبهه جنگ حاضر شدم.

در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کردم و در میدان مین در حین درگیری با دشمن بعثی مجروح شدم و برای گذراندن دوران درمان و نقاهت چندماه در بیمارستان و خانه بستری بودم که تا پایان یافتن دوران نقاهت، سال تحصیلی نیز پایان یافته بود.

در این عملیات با شهید علی ابراهیمی دستگردی از میدان مین عبور کردیم و ۲ سنگر عراقی را که روبرویمان بود را منهدم کردیم تا راه برای عملیات بعدی بازتر شود در این عملیات با اصابت تیر کالیبر ۹۵ به شکم شهید ابراهیمی و همچنین قسمت‌های از بدن اینحانب هر ۲ زخمی شدیم و در همان محل ماندیم تا امدادگران حاضر شدند که به دلیل شدت جراحت شهید ابراهیمی در همان عملیات به درجه شهادت نائل شدند.

ایرنا:کار تالیف کتاب را از چه سالی شروع کردید؟

کریمی دستگردی: از سال ۸۵ شروع به تالیف کتاب کردم و تاکنون ۱۲ کتاب شعر، داستان پژوهشی را از جمله کتاب "جانوران مفید"،" سه مرغ و یک بوقلمون"، "ماجراهای خروس بی محل"، "پرندگان سخنگو"، "بابای من جانبازه"، "صبح قشنگ"،" ظهر زیبا"، "شب خوشگل"،" سفر به کشور چین"، پژوهشی بر علل مشروط شدن بعضی از دانش‌آموزان نظام جدید متوسطه، پژوهشی بر عوامل موثر دراثر بخشی مدیران ابتدایی را انجام دادم.

در این مدت ۵۰ مقاله به رشته تحریر درآوردم و از این تعداد ۲۰ مقاله در مجلات و جراید کشور به چاپ رسیده و در همایش‌ها و کنفرانس‌های مختلف در کشور در رشته‌های مختلف رتبه‌های برتر را کسب کردم و در سال ۸۵ و ۸۶ به عنوان معلم نمونه استانی و کشوری انتخاب شدم.

رتبه برتر الگوها و تدریس ریاضی و رتبه ممتاز استان را کسب کردم و یک ماه فرصت مطالعاتی و تحقیق از مدارس و دانشگاه‌های کشور روسیه و ۲ سال تدریس در کشور چین را کسب کردم.

ایرنا:چه چیزی باعث شد که به کار تالیف شعر و کتاب روی بیاورید؟

کریمی دستگردی: نگارش کتاب به خصوص کتاب شعر برای کودکان را به دلیل ارتباط داشتن با کودکان مقطع ابتدایی، به نظم در آوردن رفتارهای کودکان در قالب شعر آغاز کردم و نویسندگان کتاب کودک نیازمند حمایت هستند.

ایرنا: مشکلات شما به عنوان یک نویسنده و پژوهشگر چیست؟

کریمی دستگردی: حمایت نکردن از نویسندگان برای چاپ و تالیف کتاب و یا خرید کتاب از سوی ارگان‌ها و نهادهای دولتی به منظور تامین بخشی از هزینه چاپ کتاب مهمترین مشکل نویسندگان کشور است.

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و اینکه کتاب در سبد خانوار در کشور جایگاه آخر را دارد، نهادهای دولتی و آموزش و پرورش و همچنین متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید برای حمایت از نویسندگان و ناشران بسته‌های حمایتی در نظر گیرند و یا کتاب‌های آنها را خریداری و در بین مدارس، کتابخانه‌ها و اماکن دولتی توزیع کنند.

توجه به فرهنگ و ادبیات، توجه به جایگاه فرهنگ کتاب کتابخوانی و همچنین توجه به ناشران و نویسندگان کتاب و مقاله در جامعه کمرنگ است و این امر انگیزه کاری و فعالیت این قشر را کم کرده است.

پیش از این آموزش و پرورش کتابهای ما را خریداری و در مدارس توزیع می‌کرد امام با توجه به وضعیت اقتصادی کشور خریداری کردن کتاب توسط ارگانها نیز کم شده است.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری بیش از هشت هزار جانباز و ایثارگر دارد که از این تعداد چهار هزار نفر جانباز ۲۵ درصد به بالاتر هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!