امام جمعه تبریز: بی توجهی به مشکلات جامعه ایثارگری غیرقابل قبول است


امام جمعه تبریز: بی توجهی به مشکلات جامعه ایثارگری غیرقابل قبول است

تبریز- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: بی توجهی و رسیدگی نکردن به مشکلات جامعه ایثارگری از سوی دستگاه های متولی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم روز شنبه در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تبریز و فرماندهان یگان های نمونه مستقر در این شهر با وی با بیان اینکه تکریم پیشکسوتان احترام به شاغلان است، اظهار داشت: نباید فداکاری و ایثارگریهای کسانی که جان خود در راه ناموس و میهن فدا کرده اند و جانباز جبهه های جنگ شدند به ورطه فراموشی سپرده شود.

امام جمعه تبریز افزود: بی توجهی و رسیدگی نکردن به مشکلات جامعه ایثارگری از سوی دستگاه های متولی قابل قبول نیست، باید نهادی مثل بنیاد شهید و امور ایثارگران با افتخار و بدون منت به این عزیزان خدمت کنند.

وی با تاکید بر قدرشناسی از رزمندگان و یادگاران جنگ گفت: نیروهای مسلح بدون هیچ چشم داشتی و بسیجیان قهرمان با دستکاری شناسنامه های خود به جبهه ها اعزام شدند، از این رو باید یادمان ها و موزه های جنگ به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس راه اندازی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دفع تجاوز و به رخ کشیدن صلابت اسلام را از برکات جنگ عنوان کرد و گفت: جنگ تحمیلی ۸ ساله باعث شد تا فرهنگ انقلاب به کشورهای اسلامی صادر شود و مظلومیت ایران و ستم متجاوزان اثبات شود.

امام جمعه تبریز در ادامه با بیان اینکه نیروهای مسلح ما امروز در اوج قدرت دفاعی هستند، گفت: در زمان جنگ در تأمین گلوله برای اسلحه با مشکل مواجه بودیم اما به برکت این جنگ دوست و دشمن را شناختیم و در تولید تجهیزات دفاعی به خودکفایی رسیدیم و الان امکان صادرات این نوع محصول را هم داریم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: دشمنان از ترس موشک های نیروی هوا و فضای سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی آرامش ندارند و این موضوع هم به برکت دفاع مقدس است.

وی گفت: ما در دفاع مقدس ابهت دو ابر قدرت شرق و غرب را شکستیم و ریشه های انقلابمان را مستحکم تر کردیم.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جناح بندی های سیاسی در جنگ معنی نداشت، گفت: همه سلایق سیاسی در مورد دفاع مقدس وحدت کلمه دارند و به برکت جنگ آرمان ملت ایران؛ آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی شده است و همانطور که رهبر معظم انقلاب بیان فرموده اند، رژیم غاصب صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده که البته چند سال هم از آن را هم پشت سر گذاشته ایم، وجود نخواهد داشت.

امام جمعه تبریز، استمرار روحیه انقلابی در داخل و خارج از کشور، گرایش مردم دنیا به اسلام را از دیگر برکات دفاع مقدس دانست و گفت: رشد و ارتقاء صنعت دفاعی را به برکت دفاع مقدس و در سایه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی بدست آورده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین با بیان اینکه هفته دفاع مقدس فرصتی برای تکریم یادگاران جبهه و جنگ و خانواده های ایثارگران است، گفت: در چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با اعلام آمادگی خود برای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب با معظم له و آرمان های امام و شهداء تجدید پیمان میکنیم.

در ابتدای این دیدار، سردار اصغر عباس قلی زاده، دبیر ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در آذربایجان شرقی نیز گفت: نیروهای مسلح با اتحاد حول محور ولایت و ارتقاء سطح آمادگی دفاعی و رزمی خود در برابر زیاده خواهی های دشمنان ایستاده اند و از آرمان های امام و شهداء صیانت و حفاظت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل