تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است


تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی رو به افزایش است

تبریز - ایرنا - استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به شروع موج سوم ویروس کووید 19 در کشور براساس اعلام ستاد ملی کرونا، گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های استان رو به افزایش است.

محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه در دومین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در سال جاری با اشاره به اینکه هم اکنون کل کشور در زمینه کرونا در حالت قرمز قرار گرفته است، افزود: آذربایجان شرقی نیز مستثنی از کشور نبوده و روند ابتلای افراد به این بیماری در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه تا ۲ هفته قبل این استان در هر دو شاخص تعداد مبتلایان و تعداد بستری در بیمارستان ها با کاهش مواجه بود، اظهار داشت: در آن زمان تعداد بستری در بیمارستان ها از ۸۸۰ نفر به ۷۲۰ نفر و تعداد فوتی ها در پیک دوم شیوع کرونا از ۱۶ نفر به چهار نفر در روز کاهش یافته بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در زمان کنونی تعداد فوتی های روزانه در استان به ۱۳ تا ۱۶ نفر رسیده و تعداد بستری ها به بیش از ۸۵۰ نفر رسیده که این وضعیت نگران کننده است.

پورمحمدی، با بیان اینکه نگرانی تنها از بابت امکانات مداوا و بستری شدن در بیمارستان ها نیست، ادامه داد: هم اکنون در سطح استان از ۲۵ درصد امکانات استفاده نمی شود و از این نظر نگرانی وجود ندارد ولی جان تک تک افراد جامعه برای ما مهم است و باید در این زمینه چاره اندیشی کرد.

وی یادآوری کرد: با گذشت حدود هشت ماه از شیوع کرونا هنوز سیستم درمان عاجز از ارایه دارو و تجهیز امکانات مداوا و واکسیناسیون مناسب بوده بنابراین راه حل در کنترل این بیماری رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی است.

استاندار آذربایجان شرقی از مدیران دستگاه های دولتی و بنگاه های اقتصادی خواست در خصوص رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی بیش از بیش دقت کرده و همه با هم برای کنترل این بیماری تلاش کنند.

پورمحمدی، افزود: هم اکنون علاوه بر تولید زیاد ماسک با کیفیت بهتر در سطح استان، تجهیزات مورد نیاز و دستگاه تولید ماسک نیز تولید می شود و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: براساس آمار زمانی که این بیماری در مسیر سوء مدیریت و کنترل بود، ۸۰ درصد جامعه اصول بهداشتی را رعایت می کردند ولی اکنون این میزان به ۶۰ تا ۶۲ درصد رسیده است و رعایت اصول بهداشتی ضروری است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز گفت: تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده است.

سیما سادات لاری اعلام کرد: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !