نزدیک به 3.8 هزار تن پسته در آران و بیدگل برداشت می‌شود


نزدیک به 3.8 هزار تن پسته در آران و بیدگل برداشت می‌شود

کاشان- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی آران و بیدگل با اشاره به آغاز برداشت پسته از سطح مزارع این شهرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 3.8 هزار تن پسته برداشت شود.

مصطفی آبانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این مقدار پسته خشک از برداشت حدود ۱۱ هزار و ۳۵۰ تن پسته تازه در باغات آران و بیدگل به دست می‌آید.

وی افزود: شهرستان آران و بیدگل دارای چهار هزار و ۱۰۰ هکتار باغات پسته در مناطق مختلف بخش مرکزی و کویرات است که از این میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار را باغات مثمر تشکیل می‌دهند.

مدیر جهادکشاورزی آران و بیدگل اضافه کرد: این شهرستان قطب تولید پسته در استان اصفهان است و پیش بینی می‌شود متوسط برداشت پسته از باغات در فصل برداشت به یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار برسد.

وی تشریح کرد: با توجه به وجود خطرات ناشی از نوسانات دمایی و وقوع تنکی میوه و فراوانی پوکی، عملکرد ۱۰۰ درصد مورد انتظار امسال محقق نمی‌شود، در حالی که عملکرد در شرایط عادی ۲ هزار کیلوگرم در هکتار است.

آبانی با اشاره به اینکه پسته شهرستان آران و بیدگل بیشتر از ارقام بومی شامل کله قوچی، احمدآقایی و اکبری است، گفت: این شهرستان دارای هشت ترمینال فرآوری پسته است که در مناطق مختلف فعالیت دارند و سالانه بیش از ۹۰ درصد محصولات را فرآوری و آماده عرضه به بازار می‌کنند.

شهرستان آران و بیدگل با ۱۴ هزار هکتار باغ و مزرعه در شمالی‌ترین نقطه استان، در فاصله نزدیک به ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی