درمان ده اختلال روانی کودکان در کتاب طنز اشتباهات روانشناسی


درمان ده اختلال روانی کودکان در کتاب طنز اشتباهات روانشناسی

اگر در اطرافتان پدر و مادر بچه‌های رواعصاب زیاد است، که اختلالات کودکان شان را با «بچم پر انرژیه» و یا «بچه م خیلی خاصه»... ادامه مطلب نوشته درمان ده اختلال روانی کودکان در کتاب طنز اشتباهات روانشناسی اولین بار در پایگاه خبری شیرین طنز. پدیدار شد.

اگر در اطرافتان پدر و مادر بچه‌های رواعصاب زیاد است، که اختلالات کودکان شان را با «بچم پر انرژیه» و یا «بچه م خیلی خاصه» لاپوشانی می‌کنند، خواندن کتاب «اشتباهات روانشناسی» و سپس هدیه ی آن به همان پدر و مادر‌های نام‌برده، دلتان را خنک می‌کند. هر چند امیدی به فهمیدن آن پدر و مادرها و سپس درمان بچه های آن ها نداشته باشید .

عماد رضایی نیک در این کتاب درمان ده اختلال روانی کودکان را جوری گفته است که دلتان می‌خواهد همان لحظه یکی از بچه های فامیل را گیر بیاورید و یکی از این اختلال ها را به او بچسبانید و روش های درمانی کتاب را روی او پیاده کنید و ببیند واقعا آره یا خیر؟

بیان خونسرد و حرفه ای طنز کتاب یک طرف و روش های درمانی به کار گرفته شده که مطمئنید جواب داده و نویسنده خودش همان دکتر جواب گرفته است، جذابیت کتاب را به حدی می رساند که یک کتاب ۱۳۱ صفحه ای را ۶ ساعته تمام می‌کنید و حتی یک بار هم نوتیف های اینستاگرامتان را چک نمی‌کنید و اینگونه است که اول کتاب و بعد اینستا به وقوع می‌پیوندد.

#gallery-1 { margin: auto; } #gallery-1 .gallery-item { float: right; margin-top: 10px; text-align: center; width: 100%; } #gallery-1 img { border: 2px solid #cfcfcf; } #gallery-1 .gallery-caption { margin-left: 0; } /* see gallery_shortcode() in wp-includes/media.php */

عماد رضایی نیک در این کتاب از یک اصل به نام نظریه‌ی «من» استفاده کرده که نام دیگر آن نظریه بولدوزر است. چراکه با «میان بر های ناتورالستیکش» از روی تمامی نظریات قبل از خودش رد شده و همه‌ی قرص وخزعبلات تجویزی روانشناسان را به سطل زباله هدایت کرده است.

به عنوان مثال یکی از روش های درمانی اختلال لجاجت و نافرمانی، میانبر ایجاد و القای وجود یک لولو در مدرسه به نام آقای حجار است. مرحله ی بعد و به دنبال آن خلق یک ابر لولو در خانه به نام بابا است که آقای حجار هم با آوردن نام او بگوید: یاااا ابالفضل و اینگونه بچه را نهیب می‌دهند که حساب کار دستش بیاید و حتی احساس زامبی بودن هم به او دست ندهد.

در ادامه‌ی توضیح این درمان رضایی نیک نوشته است: « با این فن ما عربده را به پدر بازمی‌گردانیم . کمد کمربند او را جلا می دهیم و اخم را به او می‌بخشانیم. کودکانی که از پدر و مادرشان حرف شنوی نداشته‌باشند احتمال ابتلای آن ها به اختلال نافرمانی دو برابر دیگر کودکان است.»

سعی نویسنده در روان نویسی کتاب کاملا ضایع است اما بهتر این بود که همان بخش های خیلی تخصصی هم زیر دیپلم تر می شد و یا اینکه در استفاده از زیرنویس خساست به خرج نمی دادند تا خواننده بدون نیاز به گوگل کردن، با خیال راحت تری گوشی را کنار بگذارد و یک ضرب کتاب در دستش باشد.

این کتاب از مجموعه کتاب های قاف لبخند از انتشارات کتاب قاف است که سال ۱۳۹۷ منتشر شده و امید مهدی نژاد به گردن آنها حق دبیری دارد. اگر علاقه‌مند به مسائل روانشناسی هستید و حتی به روانشناسی علاقه ای هم ندارید، کتاب اشتباهات روانشناسی به شما توصیه می‌شود.

متاسفانه فعلا این کتاب را نمی‌توانید از نرم افزارهای کتابخوان تهیه کنید و باید با رعایت تمامی نکات بهداشتی به کتابفروشی ها مراجعه‌کنید.

منبع : راه راه – فروغ زال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین لباس الناز شاکردوست در اکران جدیدترین فیلم ! / این استایل بعید بود !