سامان دهی محور میدان «ملل» به تخت جمشید محیط مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند


سامان دهی محور میدان «ملل» به تخت جمشید محیط مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند

فدایی گفت: سامان دهی محور میدان «ملل» به تخت جمشید از طرح های مهم پایگاه جهانی تخت جمشید است و محیط مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید فدایی» امروز (شنبه 29 شهریور) در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت با اشاره به حریم درجه یک تخت جمشید گفت: با در نظر گرفتن کوه «رحمت»، مساحت حریم درجه یک این مجموعه جهانی به 6 هزار هکتار می رسد.

مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید افزود: حریم درجه 2 تخت جمشید نیز حدود ۱۷ هزار هکتار است که بیشترین مشکلات نقض ضوابط و قوانین حریم در آن ایجاد می شود که بازنگری آن در شوراهای فنی و راهبردی پایگاه که در حال پیگیری است.

وی اضافه کرد: هدف از انجام پیگیری های لازم تلاش نیروهای یگان حفاظت و حمایت دستگاه های متولی مانند استانداری فارس و فرمانداری و دادستانی مرودشت، کمترین دخل و تصرف در این مجموعه جهانی است.

فدایی با اشاره به لزوم تکمیل محور ورودی تخت جمشید بیان کرد: سامان دهی محور میدان «ملل» به تخت جمشید از طرح های مهم پایگاه جهانی تخت جمشید است و محیط مناسبی برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

وی با تشکر از توجه استاندار فارس در این خصوص گفت: اعتبار ویژه برای خرید مصالح کف پوش کل مسیر اختصاص داده شد و خرید این مصالح انجام شده است.

«رهام پیکری»، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در این جلسه بر لزوم بازنگری حرائم مجموعه جهانی تخت جمشید و رفع موانع در زمینه توسعه این حوزه تاکید کرد.

حجت الاسلام «مهدی آقایی»، امام جمعه شهر مرودشت نیز در این جلسه به امکان ایجاد ایجاد ظرفیت‌های متعدد در عرصه و حریم پیرامون تخت جمشید اشاره کرد که می تواند موجب جذب بیشتر گردشگر شود.

«بهمن مردانی»، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت در این جلسه، اختصاص اعتبارات استانی و ملی را در تکمیل و توسعه اقدامات در نظر گرفته در تخت جمشید موثر دانست.

گفتنی است در جلسه شورای اداری شهرستان مرودشت با حضور استاندار فارس، معاونان و مدیران کل استانداری و دستگاه های مختلف و فرماندار ویژه و مسئولان مرودشت، تصمیمات حوزه میراث فرهنگی از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای تخت جمشید مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت