حوزه های علمیه پایه های رشد و شکوفایی اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه هستند


 حوزه های علمیه پایه های رشد و شکوفایی  اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه هستند

آیت الله حسینی گفت: حوزه های علمیه پایه های رشد و شکوفایی در بعد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه بوده و مربوطه به انسان های درست تربیت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تکریم و معارفه مدیران حوزه های علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۹ شهریور ماه) با حضور نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله اعرافی، رئیس حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، مهدی روشنفکر، نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون، رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی استاندار، جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های دولتی، طلاب، روحانیون و اساتید دانشگاه و حوزه علمیه در سالن اجتماعات سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این آئین، گفت: امروز یکی از شاهکارهای حوزه‌ های علمیه این است که توانست جهان استکبار را در بعد نرم افزار و سخت افزار به چالش بکشد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد حوزه های علمیه را مهد تولید مهدویت، اخلاق، فرهنگ و انسانیت دانست و اظهار کرد: این مکان ها پایه های رشد و بالندگی جامعه در همه ابعاد هستند.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه پایه های رشد و شکوفایی در بعد اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه بوده و مربوطه به انسان های درست تربیت شده است.

ضمن تاکید بر اینکه امروز جهان انسانیت تشنه سخنان جمهوری اسلامی است، ادامه داد: نظام اسلامی مولود حوزه علمیه بوده که مانند خورشید می درخشد.

آیت الله حسینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حرف نو برای جهان بشریت دارد، یادآور شد: تلاش علما و تفکر و اندیشه حوزوی باعث درخش انقلاب اسلامی در سراسر دنیا شده است.

امام جمعه یاسوج به سخنانی از امام زمان (عج) برای نجات بشریت در آخرالزمان اشاره کرد و گفت: امروز حوزه های علمیه نقش بزرگی در ظهور آخرالزمان دارند و هر جامعه ای که بخواهد در مسیر استقلال و عمل گام بردارد اگر یک عالم و اندیشمند دین داشته باشد، استقلال داشته و عزت پیدا می کند.

وی با اشاره به زحمات و تلاش های مرحوم آیت الله ملک حسینی، آمیر احمدی تقوی، و دیگر علما و دیگر علما یاد و خاطره آنها را گرامی داشت.

گفتنی است، در این آئین با حکم آیت الله «علیرضا اعرافی»، رئیس حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، حجت الاسلام و المسلمین «صفدر پناهی» به عنوان رئیس حوزه علمیه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و از خدمات حجت الاسلام و المسلمین «سید مومن موسوی» رئیس سابق حوزه علمیه قدردانی شد.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...