افزایش پروازها و برقراری پروازهای خارجی در گیلان با جدیت دنبال می شود


افزایش پروازها و برقراری پروازهای خارجی در گیلان با جدیت دنبال می شود

رشت - ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باتوجه به ظرفیت های موجود در گیلان و توجیه اقتصادی سفر گردشگران در طول سال به این استان، افزایش پروازها و نیز برقراری پروازهای خارجی با جدیت دنبال می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛علی شورمیج عصر شنبه در دیدار با استاندار گیلان پیشنهاد تطویل باند و احداث باند دوم در فرودگاه سردار جنگل رشت را یک ضرورت عنوان و خاطرنشان کرد: وجود منطقه آزاد انزلی و استقبال مردم از خطوط هوایی، ما را ملزم به توسعه زیرساخت ها می‌کند و در این مسیر نیازمند تأمین اعتبارات از طریق منابع ملی و استانی هستیم.

استاندار گیلان نیز در این دیدار فرودگاه سردار جنگل را دارای ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به ویژه در مسیر رشت - مشهد دانست و گفت: باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی، ایجاد خطوط پرواز خارجی بر اساس تقاضای مسافران، مورد انتظار است.ا

ارسلان زارع در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، به گردشگرپذیربودن گیلان و استقبال مسافران از خطوط هوایی برای سفر به این خطه اشاره و اظهار کرد: علیرغم وجود ۹ مسیر پروازی و فعالیت هفت شرکت هواپیمایی در فرودگاه سردارجنگل رشت، کماکان ظرفیت افزایش تعداد و مسیرهای پروازی به ویژه در مسیر رشت-مشهد وجود دارد.

وی استقرار یک فروند هواپیما برای برقراری پرواز در زمان صبح به مقصد تهران و بازگشت به مقصد رشت به صورت روزانه را یکی از انتظارات به‌حق گیلانیان عنوان و اضافه کرد: همچنین باتوجه به مذاکرات صورت گرفته با همتایان روسی و آذربایجانی؛ ایجاد خطوط پرواز خارجی براساس تقاضای مسافران و تردد بالای حدود دو تا سه هزار نفری از مرز آستارا، مورد انتظار است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین توسعه ظرفیت سالن پروازهای داخلی، تطویل باند پرواز و احداث باند دوم را از نیازمندی های فرودگاه سردارجنگل رشت عنوان کرد و گفت: باتوجه به روند طرح توسعه منطقه آزاد انزلی و گسترده تر شدن فعالیت ها در فرودگاه رشت، ایجاد زیرساخت های لازم برای پایانه صادرات و واردات محصولات کشاورزی نیز امری ضروری است.

فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در شهر رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال - جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و مساحت کل آن به ۲۲۰ هکتار می رسد؛ ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از سطح آبهای آزاد است.

در شرایط فارغ از بحران تعداد ۱۰۲ سورتی پرواز داخلی در هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد،کیش،تبریز،شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا