ایران از کاتالیست‌های چینی بی‌نیاز می‌شود


ایران از کاتالیست‌های چینی بی‌نیاز می‌شود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه اعلام کرد: با راه‌اندازی یک واحد جدید در پتروشیمی پلیمر کرمانشاه، کشور از واردات کاتالیست های چینی بی نیاز می‌شود.

هوشنگ بازوند روز شنبه در حاشیه دیدار سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اظهار داشت: پیش از این کاتالیست های موردنیاز صنعت پتروشیمی از کشور چین وارد می شد که قرار است پتروشیمی پلیمر کرمانشاه این کاتالیست ها را با کمک جوانان پرتلاش کشور تولید کند.
وی افزود: ساخت و راه اندازی این واحد تولیدی نه تنها کشور را از واردات کالا بی‌نیاز خواهد کرد بلکه زمینه اشتغال زایی و توسعه اقتصادی را نیز به وجود می آورد.
بازوند عنوان کرد: راه اندازی این واحد تولیدی کار شجاعانه ای است که توسط گروهی از دانشجویان مقطع دکترا در حال انجام است.
وی فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را راه مناسبی برای مقابله با تحریم‌ها و تقویت اقتصاد کشور دانست و گفت: چنین فعالیت هایی در شرایط دشوار تحریم می تواند کشور را بیش از پیش تقویت کند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: اکنون واحدهای دانش بنیان بسیاری همچون واحدهای تولید کننده دارو و قطعات صنعتی در استان کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی پروژه ساخت واحد تولید کاتالیست در مجتمع پلیمر کرمانشاه واقع در شهرک صنعتی بیستون با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و استاندار کرمانشاه آغاز شد.
علی رستم ابادی رییس مجتمع پلیمر کرمانشاه در رابطه با این واحد گفت: این پروژه سال آینده با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ تن کاتالیست به بهره برداری می رسد.
تولید کاتالیست با کاربرد در فرآیند تولید محصولات پلی اتلین پس از گذراندان مراحل پیشرفته تحقیقاتی توسط پژوهشگران جوان شرکت پلیمر کرمانشاه طراحی و جایگزین کاتالیست ژاپنی خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق