جشنواره جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس هرمزگان برگزار می‌شود


جشنواره جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس هرمزگان برگزار می‌شود

بندرعباس- ایرنا- مدیرحوزه هنری هرمزگان گفت: با اعلام فراخوان برگزاری نخستین جشنواره جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس در این استان، این برنامه شاخص فرهنگی حوزه هنری به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

انوشیروان پیش‌دار روز شنبه درنشست با مدیر و کارکنان ایرنا هرمزگان اظهارداشت: با اعلام فراخوان این مسابقه ادبی تمامی کتاب‌هایی که بعد از دفاع مقدس تاکنون در استان هرمزگان توسط نویسندگان این استان نوشته شده، جمع‌آوری و داوری می‌شود.

وی، هدف از برگزاری این جشنواره ادبی را شناسایی و جمع‌آوری کتاب‌های چاپ‌شده در حوزه دفاع مقدس، تهیه آرشیو کتاب‌خانه تخصصی، شناسایی نویسندگان حوزه دفاع مقدس و ایجاد انگیزه در نویسندگان جوان و اهل قلم برای ورود به حوزه دفاع مقدس عنوان کرد.

مدیرحوزه هنری هرمزگان بیان داشت: در این دوره از برگزاری مسابقه جایزه ادبی کتاب دفاع مقدس، برترین‌های هر بخش(شعر، داستان، خاطره) معرفی و به بهترین‌ها آثار نیز جایزه ادبی تعلق می‌گیرد، ضمن اینکه در این مدت کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان برجسته استانی و کشوری در حوزه نویسندگان برجسته دفاع مقدس نیز برگزار می‌شود.

پیش‌دار گفت: مقدمات برگزاری این برنامه شاخص فرهنگی حوزه هنری با همکاری ادارات و نهادهای مختلف از جمله استانداری هرمزگان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درحال برگزاری است.

وی برگزاری شب‌شعر در بندرعباس و هشتبندی میناب، برپایی نمایشگاه عکس مجازی، نقد و بررسی فیلم‌های دفاع مقدس را بخشی از برنامه‌های حوزه هنری استان هرمزگان در هفته دفاع مقدس امسال نام برد.

به گفته مدیرحوزه هنری هرمزگان، تاکنون ۱۵ عنوان کتاب در حوزه هنری استان هرمزگان با محوریت دفاع مقدس چاپ شده است.

پیش‌دار توجه به حوزه فرهنگ و هنر از جمله حوزه دفاع مقدس از سوی مسوولان اجرایی استان هرمزگان را یکی از نیازهای بسیار ضروری در راستای ارتقا جایگاه فرهنگ و تمدن مردم این استان عنوان کرد.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه هنری خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت‌های انجام شده به ویژه در حوزه دفاع مقدس، فعالیت‌های زیادی نیز در حوزه تولید آثار فرهنگی و هنری درحال انجام است و در سال جاری شاهد تحولاتی خوبی در حوزه تولید آثار فاخر از جمله تولید نماهنگ‌ها، موسیقی حماسی و کتاب‌های انقلاب اسلامی خواهیم بود.

مدیرحوزه هنری هرمزگان در این بازدید از خبرنگار سرویس حوزه هنری در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) هرمزگان نیز تجلیل کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا