قرآن کریم فرهنگ متعالی امید است


قرآن کریم  فرهنگ متعالی امید است

قم-ایرنا- مدیر حوزه علمیه خواهران بابیان که، فرهنگ متعالی قرآن فرهنگ امید است، گفت: مقاومت به معنای برپا شدن، استواری، پایداری و مفاهیمی ازاین‌دست است که در لغت و قرآن به آن توجه شده‌است.

به گزارش روز شنبه مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم بهجت پور روز شنبه در افتتاحیه همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که به‌صورت مجازی برگزار شد، افزود: اصلی‌ترین کار این مقاومت این است که شخصیت انسان را استوارمی کند و او را در مسیر استواری قرار دهد و این از نکته‌های ارزشمندی می‌باشد که آیات قرآن به فراوانی از آن سخن گفته است.

وی اظهار داشت: خداوند در سوره کهف می فرمایند «دیناً قِیَماً مِلَّةَ إِبْراهیمَ حَنیفاً»؛ آیین ابراهیم، آیینی استوار و ضامن سعادت دین و دنیا است و یا وقتی از خود کتاب سخن می‌گوید، نقش قرآن را در برپایی شخصیت به زبان‌های مختلف توضیح داده است.

وی گفت: مقاومت اسلامی ما را با صراط مستقیم آشنا کرد و تعلیم داد که «اهدنا صراط المستقیم» بنا باشد و در راهی حرکت کنیم که راهی استوار باشد و تقاضای ورود به راهی استوار کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان این‌که باید رمز و راز استواری را از قرآن فراگرفت، تصریح کرد: جامعه و جانی که با قرآن استوار خواهد شد، قوام می‌گیرد.

وی افزود: خداوند در قرآن می فرمایند پیروان حضرت محمد(ص) اگر به‌خوبی بتوانند با این متن ارتباط برقرار کنند، استوار خواهند شد و یکی از کارکردهای رسالت ایشان، آن است که کتاب‌هایی برای مردم بخواند که آنها را برپا کند.

بهجت پور اظهار داشت: ظرفیت قرآن در پرتو عمل مختار انسان به آن داده می‌شود و مهم‌تر اینکه مسئله راه مستقیم و استوار، یک جریان روان و سهل در حوزه شناخت و موردعلاقه است که به همان نسبت مشغول مخالفت‌ها، معارضت‌ها و تلاش برای بازگرداندن افراد از مسیر می‌شود.

وی افزود: خداوند می فرمایند خیر دنیا و آخرت نتیجه استقامت بر شعار "ربنا الله" است، یعنی صاحب‌اختیار و مدیر منِ خدا هستم و ما آغاز حرکتمان با پذیرش در ربوبیت است.

استاد حوزه علمیه بابیان این‌که صبر در هویت بخشی اسلامی، مثل سر نسبت به بدن است، افزود: استقامت یکی از شاخه‌های صبر است و زحمات زمانی نتیجه می‌دهد که به روح استقامت منتهی شده باشد؛ اگر استقامت را به‌عنوان روحیه خودمان انتخاب نکنیم، فرصت‌ها را از دست می‌دهیم و عقب زده می‌شویم.

بهجت پور اظهار داشت: خداوند می فرمایند راه مقاومت، راه استوار در تبعیت از منِ خداست و شیطان بسیاری از شمارا از مسیر استواری منحرف کرد و چرا تعقل نمی‌کردید؛ درآیات فراوانی مساله آزمایش و تدابیری که قرآن برای استوار سازی و ماندگاری برای شعار مقاومت تلاش کرد را می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه وقتی شنیدم امارات، اردن و بحرین کنار غربی‌ها قرار گرفتند، امیدم به‌روز پیروزی نزدیک شد، گفت: امروز افق را بسیار روشن می‌بینیم و دلمان نسبت به اتفاقاتی که خداوند متعال رقم‌زده، بسیار روشن است.

سه‌شنبه هفته گذشته در واشنگتن قرارداد سازش میان امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی در حضور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد.

رژیم صهیونیستی روابط خود را با امارات متحده عربی و بحرین عادی کرده و این ۲ کشور به همراه عربستان به هواپیماهای صهیونیستها اجازه داده‌اند که از حریم هوایی آنها استفاده کنند؛ مسأله‌ای که بسیاری آن را خیانت به آرمان ملت فلسطین خواندند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران بابیان این‌که فرهنگ متعال قرآنی، فرهنگ امید است، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) فرمودند ما در جریان کربلا جز زیبایی نمی‌بینیم؛ آن حضرت به رقم همه سختی‌ها مسیر را مسیر تحقق اراده‌های الهی می‌دیدند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم رقص ایرانی شاهرخ خان با آهنگ هایده ! / از ایرانی ها بهتر می رقصه !