مشکل کم آبی پنج روستای سقز رفع شد


مشکل کم آبی پنج روستای سقز رفع شد

سنندج - ایرنا - رییس امور آب و فاضلاب سقز گفت: در راستای تثبیت و تقویت آب شرب روستاهای این شهرستان مشکل کم آبی پنج آبادی رفع شد.

عباس ولایتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و در نتیجه پیمایش روستاهای تابعه شهرستان سقز، مشکلات موجود شناسایی و اقدامات سازنده‌ای در راستای رفع این مشکلات انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکل کم آبی روستاها بصورت جد در دستور کار این اداره قرار گرفت، افزود: در روستاهای دگاگا، کویره گویز، قادرآباد علیا، کندولان و ایلو با تعمیر و تعویض تاسیسات ایستگاه های پمپاژ، اصلاح خطوط انتقال آب شرب و تعویض شیرفلکه، مشکلات موجود برطرف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب سقز اضافه کرد: قبلا نیز اقدامات سازنده‌ای در راستای اصلاح شبکه آب و فاضلاب و رفع مشکلات فراروی روستاهای کهریزه، پیریونس، چناره، آخکند، نورآباد و سماقلو انجام گرفته بود.

ولایتی یادآور شد: در بخش فاضلاب نیز برنامه ریزی و اقداماتی در روستاها انجام شده است که مهمترین آنها ساماندهی فاضلاب روستای کهریزه با جمعیت ۴۶۰ خانوار بود که این پروژه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت انجام شد.

شهرستان سقز دارای ۲۷۴ روستا و بخش های زیویه، سرشیو، امام و مرکزی است.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر