خزان هزار رنگ؛ تلالو امید در علیصدر


خزان هزار رنگ؛ تلالو امید در علیصدر

همدان- ایرنا- فصل خزان با شروعش در همدان تلالو امیدی برای توسعه گردشگری علیصدر است؛ بزرگترین غار آبی جهان که این روزها به دلیل شیوع کرونا از نبود گردشگر رنج می‌برد.

به گزارش ایرنا، صنعت گردشگری از جمله نخستین مشاغلی بود که با شیوع کرونا بیشترین آسیب را دید و این ویروس ضربات مهلکی به اقتصاد ایران و جهان و بسیاری از کسب و کارها در همه نقاط از جمله استان همدان وارد کرد.

شرکت سیاحتی علیصدر که متولی بزرگترین غار آبی جهان در همدان است، برای تداوم فعالیت خود و جلوگیری از بیکار شدن ۲۰۰ پرسنل خود طرح‌های مختلفی را برای فصل پاییز ارایه و برای رونق گردشگری علیصدر امروز شنبه رسانه ها را برای تعامل و همفکری دور هم جمع کرده است.

همدان فرصتی برای طبیعت‌گردی پاییزی

مهدی مجیدی معتقد است برگ ریزان پاییزی، نقشی پر رنگ و نگار بر طبیعت همدان می‌گستراند و فرصتی است که این زیبایی ها را برای علاقه مندان به نمایش در آوریم.

به گفته وی طبیعت کوهستانی و منحصر به فرد شهر همدان تجربه ای است که هر فرد با دیدن آن خواهان تکرار آن است و فصل پاییز و زمستان این شهر تجربه ای متفاوت برای گردشگران است.

مجیدی از تحمیل فشار مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا بر تنه نحیف گردشگری این شهر می گوید و ادامه می‌دهد: امسال سال سختی برای حوزه گردشگری به ویژه غار علیصدر بود و در ۶ ماه نخست سال جاری ۸۶ درصد کاهش بازدیدکننده را داشتیم در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد بازدیدکنندگان ۵۷۰ هزار نفر بود.

مدیرعامل شرکت علیصدر که دغدغه بیکار شدن ۲۰۰ نیروی این شرکت را دارد می‌گوید، امسال در ۶ ماه گذشته تعداد بازدیدکنندگان ۷۰ هزار نفر و میزان درآمد شرکت فقط سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

غار علیصدر برای گردشگران باز است

وی ادامه می‌دهد: در ۶ ماه دوم سال نیز غار علیصدر همراه با پروتکل‌های بهداشتی باز است و روز تعطیل ندارد و جمعه‌ها نیز فعال است.

مجیدی اظهار داشت: این مجموعه با رعایت سه اصل بهداشتی آماده پذیرایی از گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه اقتصاد روستای علیصدر و شهرستان کبودراهنگ از فعالیت غار است نمی‌توان این مجموعه گردشگری را تعطیل کرد.

مجیدی طرح های تشویقی برای رونق گردشگری را در اولویت قرار داده و معتقد است، تخفیفات مختلف در قالب یک بسته مجزا برای ۶ ماه دوم سال گردشگری این مجموعه را رونق خواهد بخشید.

وی گفت: همدان در فصل پاییز هم جذابیت‌های خوبی دارد، بنابراین می‌توان در پاییز نیز نقاط گردشگری همدان از جمله علیصدر را بازدید کرد.

حمایت علیصدر از تورلیدرها

مجیدی از ارائه بسته تخفیفی برای ترغیب تور لیدرها خبر داد و گفت: برای آژانس‌های استانی و کشوری بسته‌هایی در نظر گرفتیم که بتوانند در نیم سال دوم مهمان غار علیصدر باشند.

وی با تاکید بر اینکه سوئیت‌های عباس‌آباد فعال هستند گفت: از دولت برای تخصیص وام ۱۲ میلیون تومانی برای هر کارگر با سود ۱۲ درصد قدردانی می‌کنیم اما این مبلغ تنها سه ماه می‌تواند هزینه‌های ما را تامین کند که درخواست افزایش آن را داریم.

انعقاد ۱۷۴ تفاهم‌نامه با ادارات و سازمان‌ها

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر خاطرنشان کرد: همچنین بازپرداخت وام نیز باید از سال بعد آغاز شود زیرا تا سه ماه آینده که کرونا تمام نشده و شرایط تغییر نمی‌کند.

وی با بیان اینکه ۱۷۴ تفاهم‌نامه با ادارات و سازمان‌ها داشتیم که استقبال خوبی صورت گرفت افزود: ۱۵ درصد از درآمد شرکت از انعقاد تفاهم نامه‌ها است.

مجیدی با قدردانی از رسانه‌ها بابت همراهی و حمایت از شرکت علیصدر در شرایط کرونایی اظهار امیدواری کرد: در نیم سال دوم سال نیز حمایت رسانه‌ها را داشته و شاهد افزایش گردشگر باشیم.

وی با بیان اینکه بدون افزایش درآمد افزایش هزینه‌ها را به دلیل خرید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده ویژه بازدیدکنندگان داشتیم افزود: یک مورد ابتلا به کرونا نه در روستای علیصدر و نه در بین پرسنل و بازدیدکننده‌ها نداشتیم.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با تاکید بر اینکه معیشت روستا با فعالیت غار است افزود: روستای علیصدر از گردشگری ارتزاق می‌کند بنابراین وقتی مسافر نمی‌رود اقتصاد روستا نیز دچار مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته درآمد علیصدر ۲۲ میلیارد تومان بود و امسال در ۶ ماه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است افزود: در هفته گردشگری از پنجم مهر بسته‌های تخفیفی شرکت علیصدر رونمایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر عنوان کرد: این شرکت تنها در بخش فروش بلیت غار ۲۵ میلیارد تومان متضرر شد و پنج میلیارد تومان نیز از ویلاها و بهره‌برداران دچار خسارت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموعه تفریحی عباس‌آباد از ۲۰ تا ۷۰ درصد تخفیف ارائه می‌شود گفت: در علیصدر مجموعه خدمات شامل تخفیف۹۰ درصدی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی