کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم


کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

امیرحسین کاکازاده معلم قرآنی است که با شیوع کرونا برای آموزش بچه‌ها به فضای مجازی روی آورد اما باتوجه به اینکه برخی بچه‌ها به...

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس این روزها که خبرهای تلخ و ناراحت کننده‌ای درباره ویروس منحوس کرونا می‌شنویم اتفاق‌های جالبی هم رخ می‌دهد که نشان می‌دهد با وجود کرونا هم می‌توان ضمن رعایت ضوابط بهداشتی به فعالیت‌ها ادامه داد.

امیرحسین کاکازاده معلم جوان قرآن کریم است که به تدریس قرآن و سرود بچه‌های دبستانی مشغول است که با شیوع کرونا و تعطیلی مدارس و مراکز فرهنگی دست از فعالیت نکشید و به فکر روش‌های جایگزین افتاد.

او ابتدا کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کرد و به این صورت ضمن تدریس پی‌گیر تمرین‌های بچه‌ها در منزل هم بود که این کار هنوز هم ادامه دارد.

این معلم جوان در حرکتی دیگر برای بچه‌هایی که امکان حضور در کلاس مجازی را هم نداشتند اقدام به تولید کلیپ‌های آموزشی کرد تا بچه‌ها با دیدن این کلیپ‌ها از آموختن قرآن کریم باز نمانند.

اما کاکازاده در باز هم دست از کار برنداشت و اخیراً با برگزاری کلاس‌های خود در فضای باز امر آموزش را دنبال می‌کند تا به این صورت لطمه‌ای به آموزش بچه‌ها وارد نشود.

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

این معلم قرآن در گفت‌وگو با فارس درخصوص این اقدامش گفت: با شیوع کرونا امر آموزش در کشور با اختلال روبرو شد و حتی زیر‌ساخت‌های خوبی هم برای آموزش مجازی وجود نداشت اما با این حال ما بلافاصله کار را در فضای مجازی آغاز کردیم و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شد.

وی ادامه داد: عدم دسترسی برخی از دانش‌آموزان به نت و یا نداشتن گوشی هوشمند تلفن همراه سبب شد برخی نتوانند از کلاس‌های مجازی هم استفاده کنند، زیرا رده سنی بچه‌ها کمتر از ۱۰ سال است و داشتن گوشی هوشمند برای سن آنها مناسب نیست و از طرفی هم والدین برخی از این عزیزان هر دو شاغل بودند از این رو امکان حضور برخی از بچه‌ها در کلاس مجازی وجود نداشت از این به فکر تولید کلیپ‌های آموزشی افتادم. این کلیپ‌ها را برای والدین بچه‌ها ارسال می‌کردم تا در ساعات حضور والدین در منزل بچه‌ها از آن استفاده کنند. همچنین برخی از این کلیپ‌ها به منظور استفاده عموم خانواده‌ها در خبرگزاری فارس منتشر شد.

کاکازاده درباره جدید‌ترین اقدامش گفت: پس از چند ماه برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی احساس شد که نیاز است در جلساتی حضوری هم با بچه‌ها رفع اشکال کنم و هم دروسی که به دلیل حساسیت باید حضوری ارائه می‌شد را تدریس کنم. از این رو با هماهنگی با والدین مقرر شد این کلاس‌ها هفته‌ای یکبار به صورت حضوری و در فضای باز برگزار شود. نهایتاً با رعایت همه دستور‌العمل‌های بهداشتی کلاس‌ها در یک پارک و البته با حضور و نظارت والدین برگزار می‌شود.

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

این معلم قرآن درخصوص موضوعات کلاس‌ها گفت: این کلاس در قالب قصه‌های قرآنی و سرودهای مذهبی و قرآنی برگزار می‌شود که طی آن ابتدا سرودی کوتاه آموزش داده می‌شود و در ادامه قصه‌ای از قرآن به صورت مصور و نمایش گونه اجرا می‌شود و در انتها کلاس به فعالیت‌های دانش‌آموزی و بیان نکات قرآنی و سرگرمی‌های کودکانه می‌گذرد. همچنین یادگیری سوره‌های کوچک، بیان دانستنی‌های قرآنی و انجام تکالیف از دیگر برنامه‌های این کلاس است.

وی از مشارکت مطلوب والدین در برگزاری این کلاس خبر داد و گفت: تمام امور و هماهنگی این کلاس به همت مادران گرامی بچه‌ها تدارک دیده شده است و من سهم ناچیزی در این راه دارم که جا دارد از آنها تشکر کنم.

همان‌طور که این معلم قرآن گفت مادران دانش‌آموزان نقش زیادی در برگزاری این کلاس‌ها به صورت حضوری داشتند از این رو در ادامه با چند نفر از اولیای دانش‌آموزان درخصوص این اقدام معلم قرآن گفت‌وگو کردیم.

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

خانم صداقت مادر محمدصدرا صداقت از جمله مادرانی است که انس با قرآن فرزندش را از دغدغه‌های مهمش عنوان کرد و گفت: دوست داشتم به فرموده مولایمان عمل کنم که در وصیتشان به امام حسن علیه‌السلام تعلیم قرآن را مقدم بر هر تعلیمی دانستند. انس با قرآن و ارتباط با قرآن و اینکه ذهن فرزندم قبل از هر چیز دیگری با مفاهیم و آموزه‌های قرآن عجین شود دغدغه‌ام بود، از این رو از مولا مدد خواستم این مسیر را برایمان فراهم کنند.

وی ادمه داد: به دنبال معلمی بودیم که خود عامل به قرآن باشد تا با روح و جانش بر روح و جان فرزندانمان تأثیر بگذارد و این مفاهیم را به آنان انتقال دهد و به لطف خدا معلمی در مسیر راهمان قرار گرفت که علاوه بر اخلاص و انسشان با قرآن چنان بر روح و قلب بچه‌ها نشستند که رابطی باشند برای پیوند قلب فرزندانمان با قرآن.

این مادر درپاسخ به سؤال که با وجود شرایط کرونا چرا آمورش قرآن فرزندتان این قدر مهم است؟ گفت: اگر چه شرایط، سخت و استرس و اضطراب قسمتی از وجودمان شده اما هیچ چیزی نمی‌تواند موانع رسیدن ما به اهدافمان باشد از این رو با کمک دیگر مادران شرایط را با اهدافمان جور کردیم و در محیطی امن و با رعایت کامل موازین بهداشتی به سمت تحقق اهدافمان رفتیم، خداوند هم شرایط را برایمان فراهم کرد.

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

خانم محققی مادر محمدصدرا محققی این دوران را دوران خیلی سختی برای خانواده‌ها و فرزندان دانست و گفت: بچه‌ها دوران طولانی را در خانه، دور از مدرسه و دوستانشان گذرانده بودند و از نظر روحی و عاطفی به ارتباط با دوستان و مربیانشان و دور بودن از فضای استرس‌زایی که بیماری ایجاد کرده و حضور در فضاهایی که معنویت آنها را تقویت کند نیاز داشتند. با وجوداینکه نسبت به سلامتی آنها نگرانی داشتیم و هنوز هم داریم ولی با توکل به خدا و به برکت همین قرآن، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بدون مسئله کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم.

خانم شریف مادر محمدطاها شریف هم گفت: در این روزهای سخت و از همه جا محروم کودکانمان، نیاز به انس با قرآن برای فرزندانمان کاملاً حس می‌شد و بر آن شدیم تا علاجی پیدا کنیم برای دل‌های کوچک بی قرارشان. به لطف و برکت قرآن به همراه تعدادی از مادران عزیز تصمیم گرفتیم جلسات قرآنی را در فضای باز و با رعایت آموزه‌های بهداشتی برپا کنیم .مسیر و راه برای خیلی از مادران ما دور بود ولی با وجود مشقاتی که داشتند سختی را به جان خریدند و شیرینی لحظات قرآنی را انتخاب کردند.

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

کلاس قرآن در پارک+عکس و فیلم

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش