وصیتنامه شهدای دانشجوی دانشگاه اصفهان به کتاب صوتی تبدیل می‌شود


وصیتنامه شهدای دانشجوی دانشگاه اصفهان به کتاب صوتی تبدیل می‌شود

اصفهان - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه اصفهان گفت: این معاونت در صدد تهیه و تدوین یکصد کتاب صوتی از زندگینامه و وصیتنامه شهدای دانشجوی دانشگاه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین جعفر شانظری روز شنبه در جمع خبرنگاران در دانشگاه اصفهان افزود: سه کتاب صوتی از زندگینامه و وصیتنامه شهدای دانشجوی این دانشگاه تا کنون آماده شده است و همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه اصفهان حدود ۱۴۶ شهید دانشجو، ۶ شهید کارمند و یک شهید استاد دارد، اظهار داشت: تا پایان امسال یکصد کتاب صوتی پنج دقیقه‌ای از زندگینامه و وصیتنامه این شهیدان دانشجو تهیه و رونمایی خواهد شد.

شانظری با بیان اینکه این کتاب‌های صوتی با همکاری دانشجویان دانشگاه اصفهان در حال آماده‌سازی است، تصریح کرد: هدف از تهیه این کتاب‌ها، آشنایی دانشجویان و اقشار مختلف مردم با آرمان‌های دفاع مقدس و شهیدان با توجه به تخریب‌های برخی رسانه‌های خارجی درباره این دوران است.

وی با بیان اینکه امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا، برنامه‌های آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس بطور خاص برگزار می‌شود، گفت: دوشنبه این هفته مصادف با سی و یکم شهریور، آیینی به مناسبت شروع سال تحصیلی و همچنین چهلمین سالگرد دوران دفاع مقدس در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه اصفهان به برنامه‌های این مرکز برای هفته دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: تهیه فیلم مستند " بانوان و دوران دفاع مقدس "، برگزاری مسابقه و جشنواره بزرگ کتابخوانی دفاع مقدس، نمایشگاه و فروشگاه کتاب بصورت مجازی، تور مجازی راهیان نور و نشست‌های مجازی و آنلاین (برخط) با حضور استادان دانشگاه با موضوع‌های تاثیر دفاع مقدس بر سینما، هویت ملی ایرانیان، خودباوری و عزت ملی و ادبیات حماسی و نقش بانوان و دانشجویان در دوران دفاع مقدس از جمله این برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه کلاس‌های درس در زمان حاضر بصورت مجازی است، خاطرنشان کرد: امسال امکان برگزاری جشن شروع سال تحصیلی برای دانشجویان تازه وارد وجود ندارد اما برای آنها برنامه تور مجازی در دست طراحی و تهیه است تا بتوانند از طریق این نرم افزار با فضای کلی دانشگاه، دانشکده‌ها و گروه و رشته تحصیلی خود آشنا شوند.

شانظری خاطرنشان کرد: برنامه کوتاهی برای دانشجویان تازه وارد برای آشنایی آنها بصورت حضوری با دانشگاه اصفهان بصورت گروه‌بندی شده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه اصفهان همچنین درباره فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه در دوران شیوع بیماری کرونا توضیح داد: در ابتدای شیوع این بیماری و تعطیلی کلاس‌های درس با وقفه‌ای در اجرای این قبیل برنامه‌ها مواجه شدیم زیرا از قبل درباره چگونگی مواجهه با این بحران، برنامه‌ریزی نشده بود و برخی زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های گسترده وجود نداشت.

وی افزود: دانشجویان از ما و مسوولان در این زمینه بسیار جلوتر بودند و سال‌ها در شبکه‌های اجتماعی فعالیت داشتند اما شیوع بیماری کرونا باعث شد تا برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها نیز به این فضا کشیده شود و در سال‌جاری توانستیم برخی از این برنامه‌ها را در فضای مجازی به دانشجویان ارایه کنیم.

شانظری با اشاره به اینکه تشکل‌های دانشجویی نیز از طریق فضای مجازی در چند ماه گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دادند، خاطرنشان کرد: ما هنوز آیین‌نامه ضابطه‌مندی در این زمینه نداریم اما به مرور زمان توانستیم از فضای مجازی برای ارتباط با دانشجویان استفاده بهینه و خوبی داشته باشیم.

دانشگاه اصفهان به‌عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزاردانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.

سی و یکم شهریور تا ششم مهر امسال، هفته دفاع مقدس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...