فوتی‌های سوانح رانندگی شهری در اسلامشهر ٩ درصد کاهش یافت


فوتی‌های سوانح رانندگی شهری در اسلامشهر ٩ درصد کاهش یافت

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه در نیمه نخست سال گذشته در محدوده شهری این شهرستان 17 نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند،گفت: در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد فوتی‌های تصادفات شهری به 9 نفر کاهش یافت.

مسعود مرسلپور روز شنبه در جلسه مشترک بررسی نقاط پرتصادف و کمیسیون ایمنی راههای شهرستان که با حضور صحرائی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در محل فرمانداری شهرستان اسلامشهر برگزار شد، افزود: همه باید تلاش کنیم تا تعداد تصادفات فوتی و جرحی در این شهرستان به حداقل ممکن برسد. وی همچنین بر ضرورت ساماندهی نقاط حادثه خیز جاده احمدآباد مستوفی بویژه محدوده پل آپرین تا پیچ گلدسته در مجاورت سایت صداوسیما تاکید کرد.

مرسلپور ادامه داد: بطور میانگین روزانه ۸۰هزار تردد در محور احمدآباد مستوفی انجام می شود و باید وضعیت فعلی این محور اصلاح شود.

فرماندار شهرستان اسلامشهر، از پلیس راه خواست تمامی اشکالات و ایرادات فنی محور احمدآباد مستوفی بویژه پیچ های ۹۰درجه ای گلدسته در مجاورت سایت صداوسیما و برخی دوربرگردان‌های خطرناک این محور را ظرف یک هفته اعلام کنند.

مرسلپور گفت: پیگیری های لازم برای آزادسازی بخشی از اراضی سایت صداوسیما و یا انتقال تاسیسات مربوطه برای اصلاح این بخش از محور احمدآباد مستوفی از طریق مکاتبه با واحدهای حقوقی و فنی سازمان صداوسیما انجام می شود.

وی با بیان اینکه روکش آسفالت و بهسازی بخشی از محور احمدآباد مستوفی با تخصیص اعتبار از سوی فرمانداری توسط راهداری شهرستان در حال انجام است، افزود: جمع آوری گاردیل و نصب حفاظ بتنی در باند میانی، نصب و راه اندازی دوربین های نظارتی، اصلاح شانه خاکی و افتادگی جاده در نقاط مختلف، خط کشی و نصب علائم و تابلوهای ترافیکی و حضور مستمر گشت پلیس راه در این محور باید مورد توجه قرار گیرد.

مرسلپور تامین ایمنی محورهای مختلف از جمله احمدآباد مستوفی و حفظ جان مردم را مهمترین وظیفه دستگاه های مسئول در حوزه حمل و نقل و امور ترافیکی شهرستان دانست و ادامه داد: با توجه به ضرورت نصب پل عابر پیاده در میدان پیامبر اعظم(ص) محور احمدآباد مستوفی، اداره راهداری باید ظرف مدت یک ماه اقدامات لازم را برای نصب پل عابر پیاده در این نقطه پرخطر انجام دهد.

همچنین در این جلسه مقرر شد دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در اسرع وقت مجوزهای مربوط به احداث کمربندی شمالی توسط شهرداری اسلامشهر و اتصال جاده شهرک صنفی سهند به بلوار حسین آباد توسط شهرداری چهاردانگه را صادر کند. شهرستان اسلامشهر با ٨٠٠ هزار نفر جمعیت در غرب استان تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو