6 تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد


6 تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با اشاره به آغاز برداشت گیاه باریجه اعلام کرد: تاکنون بیش از 6 تن باریجه از مراتع استان تهران برداشت شد.

به گزارش روز شنبه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید نقی عزیزی روز شنبه در این باره گفت: کشت و بهره برداری گیاه باریجه را یکی از مصداق های اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره (تلفیقی) در مراتع استان تهران برشمرد و گفت: تهیه و اجرای طرح های مرتعداری چند منظوره و توسعه کشت گیاهان دارویی به عنوان اقدامات جهشی مهم سال جاری در دستور کار جدی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران قرار دارد.

وی افزود: بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی (گیاهان دارویی و صنعتی) گامی مهم در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی و جهش تولید به شمار می آید.

این مقام مسئول در اداره کل منابع طبیعی استان تهران ادامه تاکید کرد: از آنجائی که بهره برداری از محصولات فرعی مرتعی به هیچ گونه تکنولوژی و صنعتی نیاز ندارد و از طرفی این بهره برداری خسارتی به اکوسیستم مراتع وارد نمی کند، بر همین اساس این فعالیت در رونق اقتصاد نقش موثر و مفیدی را ایفا می کند.

وی به برخی مزایای توسعه کشت و پرورش گیاهان داروئی اشاره کرد و اظهار داشت: پرورش گیاهان دارویی علاوه بر تولید داروهای طبیعی، موجب تولید ناخالص ملی، ارزآوری از طریق صادرات، رونق بخشی در تولیدات داخلی و اشتغال زایی می شود.

عزیزی، استان تهران را مستعد پرورش گیاهان داروئی دانست و خاطرنشان کرد: شهرستان های استان تهران بویژه شهرستان های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات از لحاظ شرایط اقلیمی از پتانسیل خوبی برای پرورش گیاهان دارویی برخوردار هستند.

مراتع استان تهران دارای وسعتی حدود ۹۱۹ هزار هکتار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس