ارتش برای دفاع از مرزهای کشور در اوج آمادگی قرار دارد


ارتش برای دفاع از مرزهای کشور در اوج آمادگی قرار دارد

سنندج - ایرنا - فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ٢٨ پیاده ارتش جمهوری اسلامی ایران در کردستان گفت: ارتش همراه دیگر نیروهای مسلح برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی و تمامیت ارضی کشورمان در اوج آمادگی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ حمیدرضا رحمت پور روز شنبه در جمع خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: ما بر اساس دکترین دشمن یگان‌های خود را آماده کرده و به این آمادگی ارتش جمهوری اسلامی از جمله لشکر ٢٨ افتخار می‌کنیم.

وی اضافه کرد: لشکر ٢٨ پیاده ارتش در کردستان با توجه تاکتیک‌های دشمن به صورت تهاجمی در آمده و در اوج آمادگی برای مقابله با هر گونه ناامنی و تهدید ایران اسلامی است.
امیر سرتیپ رحمت پور با بیان اینکه لشکر ٢٨ کردستان در دوران دفاع مقدس و ناآرامی‌های اوایل انقلاب در کردستان نقش مهمی ایفا کرده است، افزود: استان کردستان پنج هزار و ۴۸۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که سه هزار و ۳۵۴ شهید آن از لشکر ۲۸ کردستان است که این نقش و اهمیت این لشکر را در دفاع از مرزهای استان نشان می‌دهد.
وی تعداد جانبازان لشکر ۲۸ ارتش در کردستان را ۱۲ هزار و ۷۱۴ نفر اعلام کرد و یادآور شد: ارتفاعات کردستان شاهد رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های سربازان و فرماندهان ارتش جهموری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس و سال های ابتدایی پیروزی انقلاب و مقابله با ضد انقلاب بوده است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ ارتش در کردستان با اشاره به اینکه گردان‌های ارتش در پاکسازی و رفع ناآرامی‌ها در غرب کشور، بویژه در آزادسازی پاوه و سردشت نقش تاثیرگذاری داشته است، گفت: محورهای مریوان - سنندج و مریوان - سقز توسط ارتش امن و از لوث دشمن ضد انقلاب پاکسازی شد و پادگان مریوان با مقاومت در مقابل ضد انقلاب زمینه ساز آزادسازی دیگر شهرهای استان شد.
امیر سرتیپ رحمت پور با بیان اینکه موردی از بروز کرونا در پادگان دیده نشده است، تاکید کرد: با توجه به شرایط بیماری کرونا تصمیم گرفته شده رژه ارتش برای جلوگیری از تجمع و شیوع بیشتر بیماری برگزار نشود.

وی افزود: از ٣١ شهریور برنامه‌های این هفته را آغاز می‌کنیم که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای ۴٠ ساله دفاع مقدس، دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان، تجلیل از ٢۵٠ نفر از کارکنان خدوم ارتش، غبارروبی از مزار شهدا با حضور مسوولین و تجلیل از مدافعین سلامت برخی از برنامه‌های شاخص این هفته است.

۳۱ شهریور تا ۶ مهر ماه هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا