شهرستان میامی در استان سمنان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته شناخته شده است


شهرستان میامی در استان سمنان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته شناخته شده است

صمیمیان، مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری ، تسهیلاتی را از محل موضوع جزء 4 بند و تبصره 16 قانون بودجه کشور برای پرداخت به روستائیان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان صمیمیان افزود ۵ بانک کشاورزی، ملی، رفاه، ملت و صادرات برای پرداخت تسهیلات موضوع ۴ جزء بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور تعیین شدند.
۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات از محل ذکر شده در کشور در نظر گرفته شده که سهمیه استان سمنان ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
بالاترین ضریب محرومیت در استان با نرخ ۸ در شهرستان شاهرود و متعلق به روستاهای خارتوران و طرود و پس از آن روستای پُشتکوه در شهرستان مهدیشهر با نرخ ۷ و مابقی مناطق استان، نرخهای ۵ و ۶ هستند.
شهرستان میامی نیز در استان سمنان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته انتخاب شده است.
در استان بر اساس شاخص محرومیت و با توجه به برنامه های توسعه شهرستان کمتر توسعه یافته میامی، نسبت به تخصیص و توزیع سهمیه و پرداخت تسهیلات اقدام می شود.

مراحل احراز هویت متقاضیان از طریق مجموعه استانداری سمنان و دفتر روستایی و شوراها استانداری انجام و به بانکهای عامل معرفی می شوند و بانکها نیز بر اساس ضوابط داخلی خود نسبت به‌ پرداخت تسهیلات اقدام می کنند.

تسهیلات در قالب قرض الحسنه( ۴ درصد) در نظر گرفته شده و نوع بازپرداخت، میزان تسهیلات نیز متعاقبا و پس از ابلاغ نهایی دستورالعمل اجرایی، اطلاع رسانی خواهد شد.

48

کد خبر 1434192

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رئیس‌جمهور وارد سمنان شد