عادی شدن رفتارها و بی‌توجهی‌های مردم نسبت به کرونا نگران‌کننده است


عادی شدن رفتارها و بی‌توجهی‌های مردم نسبت به کرونا نگران‌کننده است

اصفهان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گقت: کاهش مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مردم این استان از 82 به 62 درصد و عادی شدن رفتارها، بی‌توجهی و کاهش مراقبت‌ها میان مردم نگران‌کننده است.

طاهره چنگیز روز شنبه در حاشیه برگزاری ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رییس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد در گفت و گو با ایرنا افزود: امروز در ستاد ملی کرونا گزارشی از وضعیت اپیدمی در استان‌های مختلف کشور ارایه شد که متاسفانه این گزارش نشان می‌دهد در تعدادی از استان‌ها از جمله قم، تهران، اصفهان و آذربایجان شرقی وضعیت نگران کننده بوده و آمار مبتلایان با افزایش ناگهانی همراه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: مجازات‌های شکستن پروتکل‌های بهداشتی در مصوبات ستاد ملی با هماهنگی سیستم قضایی کشور با جدیت بیشتری به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

ارز لازم برای خرید واکسن آنفلوآنزا در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد

وی با اشاره به تامین واکسن آنفلوآنزا اظهارکرد: مقرر شد ارز لازم برای خرید واکسن آنفلوآنزا در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار بگیرد.

چنگیز با اشاره به شروع فصل پاییز و افزایش بیماری‌های تنفسی گفت: ضرورت جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن دست‌ها باید به عنوان عادت در میان مردم نهادینه شود نباید تصور کنیم که با آرام شدن اپیدمی‌ها می‌توانیم مانند گذشته رفتار کنیم.

وی اضافه کرد: قم اولین استان در کشور بود که اپیدمی در آن آغاز شد از این رو با افزایش تعداد بستری‌ها و افزایش تعداد قابل توجهی از افرادی که دوباره به کرونا مبتلا شدند روبه رو شدیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهارکرد: اینکه فردی با ابتلا به کرونا و رهایی یافتن از این بیماری دیگر به کرونا مبتلا نمی‌شود تصور غلطی است از این رو این موضوع واکسیناسیون کرونا را هم زیر سوال برده و به نظر می‌رسد واکسیناسیون هم صدر در صد ایمنی ایجاد نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: نکته حایز اهمیت ارتباط نزدیک میزان مراعات دستورالعمل‌های بهداشتی با میزان ابتلاست، هر استانی که دستورالعمل‌های بهداشتی را شکسته و اجتماعات خارج از کنترل را تشکیل داده به فاصله ۲ هفته افزایش بستری شدید را مشاهده می‌کند.

چنگیز با اشاره به مراسم راهپیمایی اربعین گفت: کشور عراق اعلام کرده که آمادگی برگزاری این مراسم باشکوه را نداریم و زائر نمی‌پذیریم، از این رو در ستاد ملی تاکید بر جلوگیری از راهپیمایی‌های محلی به عنوان پیاده روی جاماندگان اربعین شد به همین دلیل این اقدام در استان‌ها ممنوع است زیرا می‌تواند به افزایش پیک در استان‌ها منجر شود.

وی از شهروندان استان اصفهان درخواست کرد در هیچ گونه پیاده روی تحت عنوان پیاده روی اربعین شرکت نکنند.

آمار ابتلای دانش آموزان و معلمان به کرونا مربوط به هفته دوم و سوم شهریور بود

وی با اشاره به اظهارات اخیر معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مبنی بر ابتلای دانش آموزان و معلمان استان به کرونا گفت: آماری که معاونت درمان دانشگاه درباره تعداد موارد ابتلا دانش آموزان و معلمان و خانواده دانش آموزان به کرونا اعلام کرد مربوط به هفته دوم و سوم شهریورماه بود که این آمار دقیق و درست است البته سوء برداشتی نسبت به این موضوع صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تنها آماری از ابتلا دانش آموزان و معلمان قبل از بازگشایی مدارس اعلام کرده بود بنابراین باید هم معلمان مبتلا به کرونا از حضور در مدارس و تماس با دیگران خودداری کنند و هم دانش آموزان مبتلا برنامه آموزش حضوری را به غیرحضوری تبدیل کنند.

وی خاطرنشان کرد: از این رو تاکید می‌کنیم آموزش دانش آموزان در شرایط بسیار خطرناک استان اصفهان ترجیحا باید غیر حضوری باشد و به هیچ عنوان دانشگاه علوم پزشکی نظری بر تعطیلی مدارس و توقف آموزش ندارد.

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۴۱۹ هزار و ۴۳ نفر در کشور به کووید ۱۹ مبتلا شده و ۲۴ هزار و ۱۱۸ نفر براثر این بیماری جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!