رشد 66 میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت


رشد 66 میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

رئیس مرکز خشکسالی کشور گفت: از ابتدای سال زراعی تاکنون، مجموع بارش کشور نسبت به دوره بلندمدت 66 میلی متر رشد داشته است.

رشد 66 میلی متری بارش نسبت به دوره بلندمدت

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش باران در برخی نقاط کشور خبر داد و گفت: طی ۲ هفته آینده در سواحل گیلان، غرب مازندران و بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل بارش انتظار می‌رود، اما کانون بارش‌ها در غرب استان گیلان خواهد بود.

او افزود: بنابر آخرین آمار مجموع بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۹۸ میلی متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ تا ۷ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید

پاییز خشکی پیش روست؛ پیش بینی دمای بالای نرمال طی هفته های آتی

وظیفه از رشد ۲۸ تا ۲۹ درصدی بارش نسبت به دوره بلندمدت خبر داد و گفت: علی رغم رشد ۶۶ میلی متری بارش نسبت به متوسط نرمال، اما نسبت به سال قبل ۱ تا ۲ میلی متر کاهش بارندگی داشته‌ایم.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که میزان بارش در فصل پاییز نسبت به نرمال کمتر است که این کمبود بارش در چرخش پاییز به زمستان جبران نمی‌شود.

به گفته او، در سال زراعی گذشته دما در اغلب نقاط کشور نیم تا یک درجه بالاتر از نرمال و در غرب فراتر از نرمال و در جنوب شرق نرمال بوده است.

آنامولی شدیدی در دما نداریم

رئیس مرکز خشکسالی در پایان درباره وضعیت دما در فصل پاییز تصربح کرد: بنابر مدل‌های اقلیمی، دما در فصل پاییز در نوار غربی کشور نیم تا یک درجه فراتر از نرمال و در مابقی نقاط کشور در محدوده نرمال پیش بینی می‌شود که با این وجود آنامولی و بی هنجاری شدیدی نداریم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403