خداحافظی داغ تابستان با مازندران


خداحافظی داغ تابستان با مازندران

ساری - ایرنا - استان مازندران در حالی آخرین روزهای ماه شهریور را پشت سر می‌گذارد که جریانات هوایی جنوبی طی 24 ساعت گذشته گرمای کم سابقه‌ای را ، اگر چه به صورت موقت ، در واپسین روزهای تابستان بر استان حاکم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، شهروندان مازندرانی و مسافران و گردشگران دیروز جمعه بیست و هشتمین روز شهریور و سه روز باقی مانده از فصل تابستان را در حالی پشت سر گذاشتند که دمای هوا در برخی مناطق نسبت به روز قبل افزایش چهار تا ۱۰ درجه‌ای داشت و هوای استان چه در مناطق جلگه ای و چه در مناطق کوهستانی و دامنه ها داغ و شرجی بود.

بر اساس گزارش ثبت شده هواشناسی مازندران ، ساری و بندر امیرآباد روز گذشته با ثبت دمای ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین مناطق استان بودند. مناطق ییلاقی نیز روز گذشته از گرما در امان نماندند و بیشترین میزان افزایش دما را ثبت کردند. کیاسر با ثبت دمای ۳۱ درجه گرم ترین ییلاق استان بود که نسبت به روز پنجشنبه افزایش ۶ درجه ای را ثبت کرد.

همچنین کجور نوشهر دومین ییلاق گرم مازندران برای روز تعطیل جمعه بود که دمای آن به ۳۰ درجه سانتیگراد رسید و نسبت به روز پنجشنبه افزایش هفت درجه‌ای داشت. البته بلده نور نیز با دمای ۲۴ درجه‌ای عنوان خنک ترین منطقه ییلاقی استان را به خود اختصاص داد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران درباره شرایط جوی استان برای هفته جاری به خبرنگار ایرنا گفت: برای امروز نیز شاهد تثبیت جو گرم در استان هستیم اما در مجموع دمای هوا امروز در گرم ترین ساعت نسبت به روز گذشته ۲ درجه در مناطق جلگه ای کاهش می یابد.

سید ابراهیم تاکامی افزود: آسمان استان برای عصر امروز تا اواخر روز یکشنبه نیمه ابری با افزایش ابر و رگبار پراکنده همراه است و در برخی مناطق شاهد بارش های طولانی تر خواهیم بود.

وی گفت : روز یکشنبه مازندران خنک‌ترین هوای هفته را خواهد داشت و دما نسبت به روز جمعه حدود چهار تا پنج درجه کاهش می یابد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی ادامه داد: کاهش دما در مناطق کوهستانی محسوس است و مردم این مناطق خنک شدن هشت درجه ای دما را شاهد هستند.

تاکامی اظهار داشت : پیش بینی می شود از روز دوشنبه تا پایان هفته ، جوی پایدار در استان داشته باشیم و دمای هوا نیز با تغییر نامحسوس روند افزایشی را دنبال کند اما این روند در دمای حدود ۳۰ درجه متوقف می‌ماند.

بر اساس گزارش های هواشناسی، مازندران امسال تابستانی نسبتا خنک را پشت سر گذاشت و روزهای بارانی بیشتری از تابستان سال های گذشته داشت.

ماه مرداد که معمولا گرم ترین ماه سال در این خطه از شمال کشور است ، امسال افزایش ۱۰۰ درصدی روزهای بارانی را تجربه کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی