توجه به فضای مجازی براساس نیازهای روز از وظایف مجلس است


توجه به فضای مجازی براساس نیازهای روز از وظایف مجلس است

قزوین - حجت الاسلام کاظم‌لو گفت: باتوجه به وجود فضای مجازی و اینکه ارتباطات به طور عمده در این فضا محقق می‌شود رهبر انقلاب در سال 90 بر شبکه ملی اطلاعات تاکید داشتند.

حجت الاسلام رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه‌ علمیه خواهران قزوین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به علت تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر مدیریت فضای مجازی، گفت: افراد آشنا به زمان هستند که می‌توانند در زمان غیبت زندگی آرامی داشته باشند و حتی این موضوع از ویژگی‌های مرجع نیز به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: باتوجه به وجود فضای مجازی و اینکه ارتباطات به طور عمده در این فضا محقق می‌شود رهبر معظم انقلاب در سال ۹۰ فرمان تاسیس شورای عالی فضای مجازی را صادر کرده و بر شبکه ملی اطلاعات تاکید داشتند که درواقع این موضوع به معنی آگاهی ایشان نسبت به زمان و مسائل روز است.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین ابراز داشت: عدم تحقق شبکه ملی اطلاعات تاکنون شاید به این دلیل باشد که کل مسئولان ما به شناخت کافی و لازم نرسیده و از این رو در این زمینه حرکت و اقدام مناسبی صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: لازم است مسئولان اصلی فضای مجازی نسبت به مزایا و مضرات این فضا بازخوانی داشته باشند؛ زیرا بازخوانی موضوع در برخی موارد که عمل مطلوبی در راستای اجرایی شدن طرح‌ها و ایده‌ها صورت نگرفته مفید بوده و کارایی دارد.

این مسئول حوزوی تاکید کرد: شرایط به گونه‌ای نیست که اگر با فضای مجازی کاری نداشته باشیم از تاثیرات آن دور خواهیم بود، بلکه این فضا همواره با زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، عقاید و مسائل کشور در ارتباط است، از این رو باید وقت بیشتری برای آن صرف شده و مورد بازخوانی قرار گیرد.

توجه به فضای مجازی باتوجه به نیاز روز از وظایف مجلس است

حجت الاسلام کاظم‌لو درباره آسیب‌های احتمالی کنونی فضای مجازی اظهار داشت: اگر شمشیر در دست دشمن باشد سر و اگر در دست دوست باشد خار می‌برد، اکنون شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در دست دشمن اصلی ما است و آنان سالیان زیادی است که با وسایل زمان سعی در زیر سوال بردن ارزش‌های ما دارند.

وی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مانع از استفاده از امکانات و پیشرفت آن‌ها در دست دشمنان باشیم، بنابراین باید در مقابل، نیروها و توان خود را در این راستا تقویت کنیم، اما اکنون در شرایطی قرار داریم که دشمن در حال حمله است و در مقابل پدافند ما عامل نیست.

مدیر حوزه علمیه خواهران قزوین بیان داشت: فضای مجازی که امروز هر فرد و جوانی از آن استفاده می‌کند رها شده، درصورتی که باید اعتقادات تقویت شده و جایگزینی برای فضا و شبکه‌های اجتماعی خارجی داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدامات مجلس در راستای فضای مجازی و صیانت از حقوق کاربران ابراز داشت: اعضای مجلس نماینده ملت بوده و وظیفه ذاتی آنان دیدن نیازهای موکل و اولویت بندی آن‌ها است، همچنین مجلس عصاره ملت است از این رو لازم است به موضوع فضای مجازی توجه داشته و طرح‌هایی را برای ساماندهی آن ارائه دهند.

این مسئول حوزوی در پایان گفت: تدوین قوانین حفاظتی از وظایف مجلس است تا ما را از خطرات دشمن حفظ کنند، امیدواریم طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی که در مجلس کلید خورده، روی کاغذ نمانده و طول زمان بر اجرای آن اثر گذار نباشد و اقدام خوبی که آغاز شده با نظر متخصصین تحقق یافته و تمام سلایق را مدنظر قرار دهد./955/ت210/ب1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403