حسن رنگرز مدیرکل ورزش‌وجوانان مازندران شد


حسن رنگرز مدیرکل ورزش‌وجوانان مازندران شد

ساری - ایرنا - حسن رنگرز که پیش از این با حکم وزیر ورزش به سمت مدیرکل ورزش‌وجوانان مازندران منصوب شده بود ، صبح امروز شنبه با حضور معاون وزیر ورزش معارفه شد و به صورت رسمی کارش را آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رنگرز که متولد ۱۳۵۹ شهرستان نوشهر در غرب مازندران است ، مدرک کارشناسی مدیریت ورزش دارد و از کشتی گیران با سابقه مازندران است. وی که ورزش را با کاراته شروع کرد ، بعدها به کشتی علاقه مند شد و به این رشته ورزشی روی آورد.

رنگرز گذشته از موفقیت ها و مدال هایش در مسابقات داخلی ، در مسابقات جهانی سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ مدال‌های طلا و برنز را گرفت و عنوان فنی‌ترین کشتی‌گیر جهان را از آن خود کرد. وی سال ۱۳۸۱ مرد سال ورزش کشور و در سال ۱۳۸۲ ورزشکار اخلاق سال شناخته شد. این کشتی گیر مازندرانی همچنین در سال ۱۳۹۲ به عنوان نائب رئیس شورای کشتی آسیا انتخاب شد و پیش از این هم مدیرکل دفتر استعداد یابی وزارت ورزش و جوانان بود.

مدیرکل سابق ورزش و جوانان مازندران در مراسم معارفه رنگز و تودیع خودش ، مهمترین کارکرد دولت یازدهم و دوازدهم را در حوزه ورزشی استانی افزایش سرانه ورزشی ، جوانگرایی در هیات ها و رشد تشکل های مردم نهاد بیان کرد.
حبیب حسین زادگان گفت : در دولت یازدهم و دوازدهم سرانه فضای ورزشی در این استان به بیش از یک متر مربع و میانگین کشوری رسید و با پروژه های نیمه تمام ورزشی ، سرانه رشد بیشتری خواهد یافت.
وی افزایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه فضای ورزشی را از دیگر ویژگی های عملکرد دولت در استان مازندران و اعتماد سرمایه گذاران به آن برشمرد و افزود : میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت فضای ورزشی از میزان سرمایه گذاری دولت نیز بیشتر بود و برای توسعه زیرساخت ورزشی در استان نیاز به سرمایه گذاری بیشتر بخش خصوصی است.

حسین زادگان افزایش تشکل های مردم نهاد را از دیگر کارکردهای مهم استان در حوزه ورزشی بیان کرد و اظهار داشت : تا پیش از دولت یازدهم و دوازدهم حدود پنج تشکل مردم نهاد جوانان در این استان فعال بود که هم اکنون آمار این تشکل ها به ۱۳۴ واحد رسیده است.
وی کاهش سن روسای هیات های ورزشی را از دیگر موفقیت های استانی بیان کرد و افزود : این رویه با حمایت مدیریت ارشد استانی مواجه شده است و به نظر می رسد با بالا بودن میانگین آمار جوانان در استان باید همچنان این رویه پیگیری شود.
چاقی چالش مازندران
نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم کم تحرکی و چاقی را مهم ترین چالش مردم مازندران بیان کرد و گفت : استان مازندران طبق آمار رتبه اول چاقی را در بین دختران و پسران دارد و این مشکل نیز ناشی از کم تحرکی و بی توجهی به ورزش است.
محمدعلی محسنی بندپی افزود : ورزش به خصوص ورزش های همگانی در مازندران به دلیل چالش کم تحرکی و چاقی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و این رویه باید اولویت کاری مدیرکل جدید ورزش استان که از نخبگان ورزشی استانی است ، باشد.

رییس مجمع نمایندگان مازندران نیز موفقیت دستگاه ورزشی را نیازمند عزم ملی و استانی دانست و گفت : تمام دستگاه ها باید به حوزه ورزشی به خصوص در حوزه تامین زیرساخت ها کمک کنند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی اولویت برنامه هایشان حمایت از حوزه ورزشی است.
مهدی سعادتی با اظهار این که توفیق در عرصه های ورزشی مازندران نیازمند برنامه ریزی مدون است ، افزود : انتظار این است که ورزش مازندران با توجه به مدیر جدیدش که از پیشکسوتان ورزشی محسوب می شود ، با برنامه پیش برود.

وی یکی از چالش های ورزشی مازندران را کمبود زیرساخت ها دانست و گفت : مازندران با وجود داشتن مدال آوران نامی در حوزه ورزشی به خصوص کشتی ، از لحاظ زیرساختی و فضای ورزشی وضعیت مناسبی ندارد و نیازمند حمایت بیشتر نمایندگان به خصوص سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام است.
در پایان این مراسم رنگرز به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان مازندران معرفی و از زحمات ۶ ساله حبیب حسین زادگان در این سمت قددرانی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت