کرونا 47 درصد مهدهای کودک استان مرکزی را تعطیل کرد


کرونا 47 درصد مهدهای کودک استان مرکزی را تعطیل کرد

اراک - ایرنا - معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: 47 درصد مهدهای کودک استان به خاطر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و فعالیتی ندارند.

اعظم علی مددی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۱۷ مهد کودک در استان مرکزی وجود دارد که حدود نیمی از آنها به دلیل نداشتن متقاضی و عدم توانایی پرداخت کرایه و حقوق کارکنان تعطیل شده‌اند.

وی اظهار داشت: بسیاری از خانواده ها به خاطر ابتلا نشدن فرزندان خود به بیماری کووید ۱۹ از فرستادن آنان به مهدها در هفت ماه اخیر خودداری کرده‌اند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: مهدهای کودک فعال استان نیز با همکاری مالکان در نگرفتن کرایه توانسته‌اند به ارایه خدمات خود ادامه دهند.

علی مددی افزود: بهزیستی استان نیز کرایه پنج مهد کودک که ساختمان آنها زیر نظر این اداره کل بوده را تا پایان شیوع کرونا دریافت نمی‌کند و اجاره بهای ۱۵ مهدکودک این استان نیز در پویش همدلی به مدت سه ماه بخشیده شد.

تا قبل از شیوع ویروس کرونا، بیش از هشت هزار و ۷۷ کودک در ۱۱۷ مهدکودک زیر نظر بهزیستی استان مرکزی نگهداری و آموزش می‌دیدند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و نخستین مورد مثبت کرونا در این استان اول اسفندماه سال ۹۸ در اراک به ثبت رسید.

بر اساس علام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا ۲۸ شهریور ۹۹ به ۴۱۶ هزار و ۱۹۸ نفر رسید.

بر این اساس با فوت ۱۴۴ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۳ هزار و ۹۵۲ نفر رسید و ۲۸ استان همچنان در وضعیت قرمز یا زرد کرونا هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عجیب ترین دلیل برای بازیگر شدن پردیس پورعابدینی + بیوگرافی فرشته سریال گناه و عکس هایش