علت افزایش نرخ بلیت ترکیه مشخص شد/ فعلا بلیت استانبول نخرید


علت افزایش نرخ بلیت ترکیه مشخص شد/ فعلا بلیت استانبول نخرید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت بلیت 50 تا 60 میلیون تومانی ترکیه گفت: با توجه به نرخ ارز و نوسانات اقتصادی این قیمت طبیعی و با نظارت سازمان هواپیمایی کشور انجام می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی با بیان اینکه هم اکنون فروش بلیت‌های ترکیه به قیمت ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان در این شرایط طبیعی است، گفت: شرکت هواپیمایی قطرایرویز هم اکنون مسافران ترکیه را از دوحه به مقصد استانبول می‌برد و با توجه به آن که این پروازها بدون توقف است چنین قیمت هایی (۱۶۰ میلیون تومان) را اعلام می کند.

او ادامه داد: بنابراین این پروازهای خارجی در این مسیر خارج از عرف نیست و کار خلافی انجام نمی‌شود.

سامانی با اشاره به اینکه نرخ های ارز و نوسانات اقتصادی تاثیر بسیار زیادی بر قیمت بلیت های پرواز های خارجی می‌گذارد، ادامه داد: با توجه به نوسانات نرخ ارز و به دلیل آن که هم اکنون پرواز مستقیمی از ایران به ترکیه وجود ندارد بنابراین این نرخ ها در این شرایط عادی است.

او تصریح کرد: برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی این مجوز را دارند که از ایران بدون مسافر به ترکیه پرواز داشته باشند و این پروازها موردی انجام می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی توضیح داد: هم اکنون برای بازگرداندن ایرانی‌ها بدون محدودیت و مشکل با ۲۰ فرودگاه دنیا در ارتباط هستیم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سامانی با بیان اینکه البته بلیت خارجی مشمول قیمت گذاری نمی‌شود گفت: تمامی این پروازهای تحت نظارت و رصد سازمان هواپیمایی کشوری انجام می شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره قیمت بالای پروازهای قطرایرویز به ترکیه، گفت: قطرایرویز پروازهای استانبول را با کانکشن انجام می‌دهد یعنی پرواز به دوحه و از آنجا به بلگراد و بعد به استانبول می رسد بنابراین هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

اسعدی سامانی ادامه داد: طبق استاندارد و مقررات تخلفی از قطرایرویز مشاهده نشده و سازمان هواپیمایی کشوری هم موضوع را رصد می‌کند و برای انجام پرواز مستقیم به مقصد ترکیه هم در حال رایزنی هستیم.

علت افزایش نرخ بلیت ترکیه مشخص شد/ فعلا بلیت استانبول نخرید

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با اشاره به اینکه سازمان هواپیمایی کشوری نظارت مستقیمی بر پروازهای خارجی به ویژه پروازهای این مقصد دارد، ادامه داد: شرکت هواپیمایی قطری هم اکنون پروازهای مقصد ترکیه را از دوحه می برد و به دلیل آنکه این پروازها بدون توقف است بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

او با تاکید بر اینکه هنوز وضعیت پروازهای ایران به کشور ترکیه مشخص نیست، افزود: مسافران ایرانی فعلا بلیت به مقصد ترکیه خریداری نکنند چراکه ترکیش ایر هنوز پروازهایی را در این مقصد در نظر نگرفته است.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: وزارت امور خارجه و همچنین وزارت راه و شهرسازی در حال رایزنی هستند و هم اکنون هر هفته سه پرواز به مقصد ترکیه بدون مسافر برای بازگرداندن مسافران ایرانی انجام می شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی مجاز به اعزام مسافر به استانبول نیستند و فقط می‌توانند ایرانی‌ها را به کشور برگردانند.

اسعدی سامانی بیان کرد: البته بین مسافران تُرک، آنهایی که برگه مأموریت به کشور ما دارند و یا دیپلمات باشند، با رعایت شیوه نامه های بهداشتی می‌توانند با این پروازها به ایران سفر کنند.

او با بیان این که ترکیش ایر فعلا به کشور ما پروازی ندارد، گفت: تاریخ تعیین شده توسط ترکیه (۱۱ مهرماه) برای برقراری پروازهای تهران و استانبول که پیش از این اعلام شده بود، هم فعلا اعتباری ندارد.
۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1433972

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس