کارلوس ساینز: رفتن پرز از ریسینگ پوینت کمی عصبانیم کرد


فرمول یک ایران – کارلوس ساینز می‌گوید از رفتن سرجیو پرز از تیم ریسینگ پوینت به دلیل آمدن سباستین فتل در فصل 2021 اندکی عصبانی است. گرچه پرز یک قرارداد بلند مدت با تیم ریسینگ پوینت داشت اما تیم یک بند خروج را در قراردادش فعال کرد تا مدت قرارداد را کاهش داده و بتوانند فتل را جایگزین او بکنند. این حرکت باعث ایجاد بحث های فراوانی شد مخصوصا به این...

فرمول یک ایرانکارلوس ساینز می‌گوید از رفتن سرجیو پرز از تیم ریسینگ پوینت به دلیل آمدن سباستین فتل در فصل ۲۰۲۱ اندکی عصبانی است.

گرچه پرز یک قرارداد بلند مدت با تیم ریسینگ پوینت داشت اما تیم یک بند خروج را در قراردادش فعال کرد تا مدت قرارداد را کاهش داده و بتوانند فتل را جایگزین او بکنند. این حرکت باعث ایجاد بحث های فراوانی شد مخصوصا به این دلیل که پرز پس از اتفاقات سال ۲۰۱۸ و مشکلاتی که برایشان به عنوان تیم فورس ایندیا پیش آمده بود، کمک شایانی به بهبود وضعیتشان کرد و همچنین عملکرد قوی‌ای از خودش در طول حضورش در این تیم نشان داده.

سریع بودن در فرمول یک همه چیز نیست

ساینز می‌گوید این حقیقت که پرز از تیم کنار گذاشته شد و موقعیت هم‌تیمی او یعنی لانس استرول حتی مورد بررسی قرار نگرفت این موضوع را اثبات می‌کند که سریع بودن در فرمول یک همه چیز نیست. وی گفت:

اتفاقی که برای پرز افتاد نشان می‌دهد که در فرمول یک عملکرد شما همه چیز نیست. اگر بخواهیم تنها بر اساس کارایی قضاوت کنیم، هیچ دلیلی نبود که او می‌بایست تیم را ترک می‌کرد یا تیم او را نمی‌خواست.

اما در فرمول یک منافع و موضوعات دیگری هم هستند، چیزهایی که همراه با عملکرد می‌آیند که خیلی هم مهم هستند. و برای من، خروج سرجیو مایه شرم است، زیرا این تیمی بود که او سالها به آن اعتماد کرده بود، تیمی که او عملا آنرا از ورشکستگی نجات داد و در نهایت تازه آنها دارند برای او یک خودروی خوب می‌سازند، و این همان تیمی است که دیگر نمی‌خواهند با او ادامه بدهند. این واقعا مایه شرم است.

کارلوس ساینز: رفتن پرز از ریسینگ پوینت کمی عصبانیم کردکارلوس ساینز: رفتن پرز از ریسینگ پوینت کمی عصبانیم کرد

سرجیو پرز و پیر گسلی – مسابقه فرمول یک بریتانیا 2018

سیاست بخشی از فرمول یک است

راننده اسپانیایی تیم مک‌لارن می‌گوید با اینکه این اعلام دیرهنگام خروج پرز از تیم، انتخاب های او برای پیدا کردن یک تیم دیگر را محدود کرده، اما امیدوار است که پرز بتواند در فرمول یک ادامه دهد. وی در ادامه صحبت هایش افزود:

این من را کمی عصبانی می‌کند چون من با او رابطه‌ی خوبی دارم و به عنوان یک راننده برای او احترام قائلم.

این به شما یادآوری می‌کند که این ورزش اینگونه است، و در برگشت تلاش‌هایتان مقدار اندکی پاداش دریافت می‌کنید. اما این همان ورزشی است که ما انتخاب کرده‌ایم تا در آن رقابت کنیم و در آن حرفه‌ای شویم، و شما باید این را قبول کنید.

من امیدوارم او به تیمی برود که آنرا دوست داشته باشد و به او انگیزه بده، و آن تیم در فصل ۲۰۲۲ جای خوبی برای او خواهد بود. قطعا من هم لحظاتی از تردید و بلاتکلیفی را داشته‌ام که بسیار سیاسی بوده‌اند و هیچ ربطی به عملکرد در پیست نداشته. این بخشی از فرمول یک است که کمتر به ورزش مربوط است و از کنترل رانندگان نیز خارج است. هیچکس علاقه ندارد که در آن وضعیت باشد.

کارلوس ساینز: رفتن پرز از ریسینگ پوینت کمی عصبانیم کردکارلوس ساینز: رفتن پرز از ریسینگ پوینت کمی عصبانیم کرد

سرجیو پرز ، دنیل ریکاردو و کارلوس ساینز – فرمول یک مجارستان 2020

دنیل ریکاردو معتقد است پرز هنوز زمان دارد

ریکاردو که فصل بعد در تیم مک‌لارن جایگزین ساینز خواهد شد، عقیده متفاوتی دارد و حس می‌کند که برای پیدا کردن یک صندلی برای فصل ۲۰۲۱ هنوز برای پرز خیلی دیر نشده:

حداقل می‌توان گفت که او قطعا شایسته یک صندلی است. من او را یک رقیب به حساب می‌آورم و به عنوان یک شخص هم با او صمیمی هستم.

قطعا الان کمی دیر است ولی آنقدر هم دیر نشده. ما هنوز در سپتامبر هستیم و او هنوز زمان دارد. واضح است صندلی های کمتری در دسترس هستند. ولی بله، من امید دارم که یک صندلی پیدا کند. او هنوز جوان است.

این نوشته را به اشتراک بگذارید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اتومبیل‌رانی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شش محرک قابل تغییر سلامتی کدامند ؟