معامله هر برگ مجوز موتورسیکلت تا 300 میلیون تومان


معامله هر برگ مجوز موتورسیکلت تا 300 میلیون تومان

موتورسیکلت با هر ظرفیتی برای بخش ورزش با 6 درصد گمرک اجازه ورود دارد. اما دراین شرایط وقتی موتورها وارد می‌شود، به‌جای اینکه دست مصرف‌کننده برسد، به‌واسطه‌ها می‌رسد و آن‌ها نرخ را بالا می‌برند.

به گزارش «اخبار خودرو»، افشای تخلفات واردات موتورسیکلت‌های ورزشی با حق گمرک ۶ درصدی جنجال بزرگی به‌پا کرده است. آن‌طور که گفته می‌شود هر برگ مجوز واردات این موتورسیکلت‌ها تا ۳۰۰ میلیون‌تومان معامله می‌شود. در همین زمینه با بیژن خراسانی، رئیس سابق هیات اتومبیلرانی تهران به گفت‌وگو پرداختیم.

درحال حاضر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی چه وضعیتی دارد؟

برای وزارت ورزش مدیری را معرفی می‌کنند و بر مسند کار می‌نشیند و مشکلی هم نیست. اما چرا بقیه اجزای فدراسیون مانند نایب‌رئیس و دبیر هم از همان سو هستند. چرا از بچه‌های زبده و با تجربه این رشته استفاده نمی‌شود. آقای کیانی ۱۳ سال است که دبیر هستند، چه‌عملکردی داشته‌اند؟! عملکرد خاصی از ایشان ندیدیم. مورد دیگر در فدراسیون درخصوص انتخابات ریاست هیات تهران و فدراسیون است که آقای ناظمی هم آن سیستم را نمی‌تواندبه خوبی اداره کند و انتخابات هیات تهران را ۷ ماه است که مسکوت گذاشته‌اند.

چرا انتخابات هیات تهران ۷ ماه است متوقف شده است؟

گفته می‌شود دلیل این امر تخلف یکی از افراد در هیات قبلی بوده است و فردی که تخلف کرده باید کنار گذاشته شود و انتخابات انجام شود. اما آقای ناظمی انتخابات را متوقف کرده تا شرایط مشخص شود. در این ۷ ماه عملا باید وی کنار می‌رفت و سرپرست دیگری انتخاب می‌شد. درحال حاضر هم تخلفاتی در بخش موتور و واردات آن رو شده است.

چه‌تخلفاتی در بخش واردات انجام شده است؟

در این خصوص فدراسیون درخواست خود را به‌وزارت صمت می‌دهد و براساس توافقی که انجام داده‌اند، مثلا ۲۰۰ تا ۳۰۰ دستگاه موتور وارد می‌شود. تعداد موتورسیکلت در بخش‌نامه اصلی قید نشده است و موتورسیکلت در بخش ورزشی با ۶درصد گمرک می‌تواند وارد شود.

اما اینکه چقدر نیاز به‌موتور وجود دارد، فدراسیون مرجع اصلی است و تعداد را تعیین می‌کند. موتورسیکلت با هر ظرفیتی برای بخش ورزش با ۶ درصد گمرک اجازه ورود دارد. اما دراین شرایط وقتی موتورها وارد می‌شود، به‌جای اینکه دست مصرف‌کننده برسد، به‌واسطه‌ها می‌رسد و آن‌ها نرخ را بالا می‌برند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...