از عذرخواهی وزیر بابت حذف عکس دختران تا ماجرای ابتلای دانش آموز الشتری به کرونا


از عذرخواهی وزیر بابت حذف عکس دختران تا ماجرای ابتلای دانش آموز الشتری به کرونا

آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری همچون عذر خواهی وزیر از حذف عکس دختران تا حواشی ابتلای دانش آموز الشتری به کرونا سپری شد.

از عذرخواهی وزیر بابت حذف عکس دختران تا ماجرای ابتلای دانش آموز الشتری به کرونابه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون «سرانجام افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به کجا رسید؟»، «معلمان تمام وقت ۱۷.۵ درصد فوق‌العاده ویژه دریافت می‌کنند» «عذرخواهی آقای وزیر برای بی‌سلیقگی در کتاب ریاضی سوم دبستان» و «تصویر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی اصلاح می‌شود» سپری شد.

ورود به مدارس سمپاد؛ آزمونی که حاشیه ساز شد

یکی دو سالی می‌شود که برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد سر و صدای زیادی به پا می‌کند، برگزاری آزمون امسال هم بعد از یک بار تعویق به دلیل شیوع ویروس کرونا از این قاعده مستثنی نبود.

آنطور که داوطلبان حضور در مدارس سمپاد از سوالات آزمون ورودی روایت می‌کنند، گویی امسال هم این آزمون پرحاشیه، برخی را پشت درب‌های مدارس سمپاد معطل نگاه داشته است و هنوز چاره‌ای برای حل و فصل آن نیست.

سرانجام افزایش سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان به کجا رسید؟

مهدی نوید ادهم مشاور وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش سقف سنی دانشگاه فرهنگیان گفت: تعدادی از داوطلبان خواهان افزایش سن از ۲۲ به ۲۴ و حتی بعضا به ۲۵ سال هستند. آنچه سیره گذشته آموزش و پرورش بوده پذیرش تا سن ۲۲ سالگی است و این موضوع براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است. فقط یک سال سن پذیرش ۲۴ سال بود که همین یک سال توقع ایجاد کرده است.

گزارشی از ابتلای دانش‌آموزان به کرونا نداشتیم/تکذیب مکاتبه وزیر بهداشت مبنی بر تعطیلی مدارس

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه مشترک مدیران کل آموزش و پرورش و مشاوران امور بانوان استان‌ها در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نقش بانوان در آموزش و پرورش ایران نقش برجسته‌ای است،گفت: هر تصمیمی درباره بازگشایی تابع ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت است و تاکنون هم گزارشی از ابتلا به کرونا نداشتیم.

تعیین تکلیف ساماندهی مهدهای کودک در شورای عالی انقلاب فرهنگی

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه پنجمین جلسه شوراى تحول و نوسازى نظام آموزشى کشور درباره وضعیت ساماندهی تأمین منابع انسانى آموزش و پرورش و مهدهاى کودک با بیان اینکه معلم جانشین نداشتن‌ها و کمبود‌ها است، اظهار کرد: اگر معلم صلاحیت کافی داشته باشد حتی اگر مدرسه نامناسب و محتوا ناکافی نباشد، باز هم قابل جبران خواهد بود و اگر همه این موارد باشند و معلم در اختیار نداشته باشیم، کارساز نخواهد بود.

او افزود: با توجه به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساماندهی نیروی انسانی گام بلندی برای اجرایی کردن این سند است البته آموزش و پرورش روش‌های متفاوتی در سال‌های اخیر برای جذب نیرو به کار گرفته است.

معلمان تمام وقت ۱۷.۵ درصد فوق‌العاده ویژه دریافت می‌کنند

علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع درباره جزئیات طرح معلم تمام‌وقت، اظهار کرد: در آموزش ‌و پرورش دو مصوبه برای برقراری فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی شاغلان وجود دارد. طبق مصوبه اول، همکاران فرهنگی که ۶ ساعت بیشتر از ساعات کاری مجاز، خدمت می‌کنند به‌عنوان معلم تمام‌وقت، معرفی شده و از افزایش ۱۷.۵ درصدی فوق‌العاده ویژه در حکم حقوقی خود برخوردار می‌شوند.

الهیار ترکمن تصریح کرد: همچنین طبق مصوبه اخیر در راستای رتبه بندی فرهنگیان، با توجه به رتبه حرفه‌ای آن‌ها فوق‌العاده ویژه‌ای در حکم حقوقی این افراد برقرار شده است.

پایش سلامت دانش آموزان هر سه هفته یکبار/ ماجرای ابتلای دانش آموزی الشتری به کرونا

محمد محسن بیگی مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش، درباره روند نظارت بر اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مدارس اظهار کرد با توجه به برنامه ریزی هایی که داشتیم قرار بر این است تا هر سه هفته یک بار وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت مدارس به ما ارائه کند تا بر اساس این گزارش برنامه ریزی های بعدی انجام شود.

او درباره شایعه ابتلا به کرونا دانش آموزان به کرونا در شهرستان الشتر لرستان اظهار کرد: پیگیری های انجام شده نشان داد بخش عمده افرادی که به کرونا مبتلا شدند دانش‌آموز نبودند و فقط یک نفر دانش آموز بوده است که آن هم برای دریافت کتاب‌های درسی به مدرسه مراجعه کرده بود.

محسن بیگی تاکید کرد: در این منطقه به دلیل آنکه شدت شیوع کرونا افزایش پیدا کرده بود مدارس حتی بازگشایی هم نشده بودند و صرفاً برای دریافت کتابهای درسی دایر شدند.

تصویر جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی اصلاح می‌شود

علی محبی سرپرست معاونت برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش، درباره تصمیم این سازمان برای پیگیری ماجرای جنجالی حذف دختران از جلد کتاب ریاضی سوم ابتدایی بیان کرد: این حذف براساس نظر کارشناسی صورت گرفته، مسیری را طی کرده است و به این ترتیب که جنجال به پا شده است، ماجرا پیچیده نیست.

خط خوردن دختران از کتاب درسی؛ نظارت‌هایی که پس از توزیع پر رنگ شدند

حذف عکس دختران از روی جلد کتاب ریاضی پایه سوم دبستان موضوع جنجالی چند روز اخیر بوده که واکنش‌های بسیاری از سوی افراد مختلف جامعه در پی داشته است، از توییت‌های دولتمردان و تصمیم‌گیران گرفته تا افراد عادی جامعه که در میانه انواع و اقسام ناملایمات که هزاران دلیل صواب و ناصواب برای توجیه آن وجود دارد، دست به کار شدند تا آنچه به راحتی امکان اصلاح و بازنگری دارد، از سوی مسئولان امر مطالبه‌گری کنند.

عذرخواهی آقای وزیر برای بی‌سلیقگی در کتاب ریاضی سوم دبستان

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش در ششمین برنامه گفتگوی هفته گفت: یک بی‌سلیقگی در حذف تصویر دختران از کتاب سوم ابتدایی انجام شده است لذا از این بابت عذرخواهی می‌کنیم و آن را اصلاح می‌کنیم اعتقاد داریم که در این شرایط سخت به تمام فعالیت‌هایی که آموزش‌وپرورش با تمرکز بر دختران انجام می‌دهد توجه شود.

حذف تصویر دختران از کتاب ریاضی در خط فکری ما نبود

حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: حذف تصویر دختران از کتاب ریاضی در خط فکری ما نبود، قطعا اصلاح کتاب‌ها را انجام خواهیم داد و در تلاشیم برای سال تحصیلی آینده، طراحی و نگاره جدیدی داشته باشیم.

ملکی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان به نقش زن و دختران بی توجه نیستیم، تصریح کرد: معتقدیم اگر زنان جامعه مناسب تربیت شوند، بر تربیت مردان تاثیرگذار هستند.

برخی وزرا هم قد و قواره اجرای سند تحول نبوده اند

حیدر تورانی، سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه یکی از علل طرح مباحثی از این دست مبنی بر نداشتن سرانه و عدم اجر‌ای سند تحول و ... زاییده در اولویت اول نبودن آموزش و پرورش است، اظهار کرد: توجه نکردیم. سال ۶۸ تا ۷۴ مدیر یکی از مناطق آموزش و پرورش بودم مشکلاتی که الان وجود دارد ما آن زمان هم داشتیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس